قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

چرا بهترين كار سپردن قالي به قاليشويي است؟

 

قاليشويي تهرانپارس

چرا بهترين كار سپردن قالي به قاليشويي است؟

از گذشته تا به امروز، قالي و قاليچه يكي از لوازم مهم و ارزشمند خانه‌هاي ايراني بوده و هست. در واقع فرش‌ها هنر ايراني را به رخ بيننده مي‌كشانند و موجب زيبا‌تر شدن خانه‌ها مي‌شوند. آدم‌هاي زيادي ساعت‌ها، روزها و شايد هم سالها براي بافت يك فرش پشت دار قالي نشسته‌اند و تار و پود آن را به زيبايي درهم تنيده‌اند. به همين منظور نگهداري از اين سرمايه گرانبها كمي سخت و دشوار خواهد بود. زيرا با كوچكترين بي‌احتياطي ممكن است آسيب ببيند و ديگر جلوه اوليه را نداشته باشد. يكي از موارد و اصول مهم نگهداري فرش، شستن آن است. اگر شما قالي و قاليچه‌هاي منزل خود را به درستي و براساس اصول و مقررات نشوييد قطعا آسيب مي‌بينند و شما مجبور به هزينه دوباره خواهيد شد. اما آيا سپردن قالي به قاليشويي بهترين كار ممكن است؟ آيا روش سنتي براي شستشوي فرش مناسب نيست؟

 

2

 

مزاياي شستشوي فرش در قاليشويي‌ها

همانطور كه احتمالا بارها ديده يا شنيده‌ايد، قالي و قاليچه‌هاي منزل را مي‌توانيد به دو روش سنتي يا مدرن (قاليشويي) بشوييد. اما كدام آسيب كمتري به فرش مي‌رساند؟ قطعا سپردن فرش به يك قاليشويي معتبر و مجاز مانند قاليشويي خواجه عبدالله انصاري مي‌تواند تضمين‌كننده تميزي فرش باشد.

 

روش سنتي به نسبت روش مدرن يا همان مكانيزه، به فرش آسيب بيشتري وارد مي‌كند. علاوه بر اين وقت و انرژي بسيار زيادي حين شستشو از شما نيز مي‌گيرد كه ممكن است پس از شستشو دچار كمردرد، پادرد و دست درد شويد. به همين منظور سپردن فرش به قاليشويي بهترين روش شستشوي قالي و قاليچه‌ها است. چرا كه شركت‌هاي قاليشويي فرش را به روش اصولي و درست مي‌شويند و به آن آسيبي وارد نمي‌شود. برخي از مراحل شستشو را در ادامه برايتان ذكر كرديم.

 

3

 

مراحل شستن فرش در قاليشويي

قاليشويي‌هاي معتبر و مجاز پس از دريافت فرش آن را با دقت و اصول صحيح و درست شسته و خشك مي‌كنند. به همين منظور پس از تحويل فرش نه تنها كوچكترين آسيبي نديده بلكه تميزي و بوي عطر پاكيزگي فضاي خانه‌تان را پر مي‌كند. اين شركت‌ها طي اين چند مرحله زير فرش را مي‌شويند:

 

●غبارروبي

فرش يكي از لوازمي است كه در منزل دائما پا خورده و روي آن گردوغبار بسيار زيادي مي‌نشيند. برخي از اين گرد و غبار سطحي هستند و با جاروبرقي كشيدن پاك مي‌شوند. اما اين در حاليست كه برخي ديگر به سطح زيرين فرش نفوذ مي‌كنند و در نتيجه تاروپود آن نيز تحت تاثير قرار مي‌دهند. در كارخانجات قاليشويي، قبل از خيس كردن فرش، با بهره از يك دستگاه روي فرش را غبارروبي مي‌كنند. اين دستگاه با قدرت مكش بالا و سرعت چرخش بي‌نظير همه غبارهاي را از سطح رو و زير فرش پاك و خارج مي‌كند.

 

●شستشو

در اين مرحله فرش روي سطح صافي پهن شده و آن را با فشار آب زياد خيس مي‌كنند. پس از اينكه از خيس شدن آن مطمئن شدن، فرش را با مواد شوينده مناسب توسط دستگاه‌هاي مخصوصي كه برس‌هاي نرم دارد، به آرامي شسته و تميز مي‌كنند. در اين مرحله با انتخاب و بهره از مواد شوينده مناسب قالي و قاليچه‌ها را مورد شستشو قرار مي‌دهند. لازم به ذكر است كه مواد شوينده انتخابي توسط شركت با مواد شوينده خانگي نظير شامپو فرش و... كاملا متفاوت است. به همين منظور است كه تاروپود قالي پس از شستشو حفظ و نرم‌تر از روز اول مي‌شود.

 

●آب‌كشي

پس از اينكه به طور كامل فرش را شستن، نوبت به آبكشي مي‌رسد. اين كار در قاليشويي‌ها با آب فشار قوي صورت مي‌پذيرد. دو بار براي اطمينان بيشتر و حذف مواد شوينده از روي فرش يا نجسي احتمالي آن را آبكشي مي‌كنند.

 

●آب‌گيري

يكي از كارهاي مهمي كه پس از شستشو و آبكشي انجام مي‌دهند، آب‌گيري است. در اين مرحله با استفاده از دستگاه‌هاي بسيار بزرگ به نام آب‌گير اين كار را انجام مي‌دهند. اين دستگاه بزرگ و گرد، داراي بدنه‌اي فلزي و مشبكي بوده كه دور تند فرش را چرخانده و موجب گرفتن آب اضافي آن مي‌شود. اين دستگاه به نيروي گريز از مركز كار مي‌كند و قدرت بسيار بالايي دارد.

 

در روش سنتي و خانگي اين مرحله اصلا قابل اجرا نيست. افرادي كه در حياط منزل قالي و قاليچه‌هاي خود را مي‌شويند معمولا آن را به صورت ايستاده از جايي تكيه مي‌دهند تا آب اضافي از آن خارج شود. در اين حالت ممكن است رنگ فرش درهم تركيب و قاطي شود. همچنين ممكن است آب زرد رنگي مجدد حاشيه‌هاي فرش را كثيف كند كه بسيار اعصاب‌خوردكن خواهد بود. اين عمل در قاليشويي‌ها به سرعت انجام مي‌شود. به همين منظور نه تنها آب قالي به طور كامل گرفته مي‌شود بلكه رنگ‌هاي آن بدون تركيب شدن سرجايشان مي‌مانند.

 

●خشك كردن

خشك شدن اصولي فرش از پوسيده شدن آن به شدت جلوگيري مي‌كند. براي خشك كردن فرش‌هاي شسته نور مستقيم خورشيد اصلا ايده مناسبي نيست. زيرا نور مستقيم خودش به تاروپود فرش آسيب مي‌زند. قاليشويي‌ها در محل كارخانه جايي به نام گرم‌خانه دارند كه به كمك دستگاه‌هاي گرمايشي مخصوص و دماي بالا، فرش را به طور كامل خشك مي‌كنند. خشك شدن كامل فرش بسيار مهم است.

 

اين مرحله معمولا در روش سنتي به وسيله نور خورشيد انجام مي‌شود كه نه تنها به تاروپود آسيب مي‌زند، بلكه در صورت باراني يا ابري بودن هوا نمي‌توان از اين روش استفاده كرد. به همين منظور عملا فرش خشك نمي‌شود و رطوبت موجود در آن ممكن است باعث پوسيدگي تاروپود آن شود.

 

همانطور كه در اين مقاله مطالعه كرديد، شستن فرش به روش سنتي به نسبت كار سختي است و مي‌تواند آسيب‌هاي بسيار زيادي را به قالي وارد كند. بنابراين با توجه به موارد گفته شده، بهترين كار اين است كه براي شستشوي فرش آن را به يك قاليشويي معتبر و مجاز در سطح شهر بسپاريد. در اين صورت كالاي ارزشمند شما با رعايت اصولي قاليشويي شسته و تميز و پاكيزه به شما تحويل داده مي‌شود.

 

 

ساخت ساز غرب تهران

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۴۶:۳۷ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی