قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

 برپايي غرفه ايران در نمايشگاه صنايع‌دستي كه در حاشيه جام جهاني قطر در دهكده گردشگري كتاراي دوحه برپاست، فرصتي را فراهم كرد كه راهنمايان گردشگري اعزامي به قطر، هنر ايراني را به گردشگران خارجي معرفي كنند. هنرهاي دستي كه موجب حيرت و تعجب بازديدكنندگان شد و تصاويرشان در قاب دوربين‌‌هاي آن‌ها به ثبت رسيد.

به گزارش خبرنگار ميراث‌آريا، جام جهاني فوتبال بزرگ‌ترين محفلي‌ست كه از هر كشور، قوم، نژاد، فرهنگ و آييني در آن حضور دارند. وزارت ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي نيز براي استفاده از ظرفيت جام‌جهاني قطر ۲۰۲۲ و با هدف ارائه تصويري افتخارآميز و معرفي ظرفيت‌هاي يكي از كهن‌ترين تمدن‌هاي جهان كه گنجي پنهان از هنر، زيبايي و فرهنگ را در خود نهفته دارد، راهنمايان گردشگري را در قالب گروهي ۱۲ نفره در سي‌ام آبان ماه هم زمان با بازي ايران‌ انگليس به‌عنوان عضوي از خانواده گردشگري راهي قطر كرد.

اين راهنمايان گردشگري كه امروز ۹ آذرماه در راه برگشت به ايران هستند، طي اقامت ۱۰ روزه‌شان، در غرفه ايران در نمايشگاه صنايع‌دستي كه در دهكده فرهنگي‌گردشگري كتارا در دوحه برپاست، براي راهنمايي توريست‌ها، معرفي هنرمندان ايراني، هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي همچنين توصيف تمدن و فرهنگ ايران حضور داشتند.

فرش، خاتم، معرق، تذهيب، ميناكاري، سفره‌هاي قلم‌كاري، پسته و زعفران از جمله اقلام ارائه شده در اين نمايشگاه هستند كه اجازه فروش رسمي آن‌ها وجود ندارد و براي معرفي و ثبت سفارش در معرض ديد بازديدكنندگان گذاشته شده‌اند. نمايشگاه تا روز پاياني جام‌جهاني برپا خواهد بود و اقلام جديدي نيز به آن اضافه خواهد شد. اجراي پرفرمنس زنده توسط گروه هنري نيز بخش ديگري از اين نمايشگاه بود كه مي‌توان به آن اشاره كرد.
به گفته يكي از راهنماياني كه در اين نمايشگاه حاضر بود، غرفه ايران حيرت توريست‌هاي جام جهاني را برانگيخته بود و استقبال خوبي از آن شد.

او درباره چرايي اين جذابيت به ميراث‌آريا مي‌گويد: هر كشوري با اِلمان‌هاي فرهنگي و تمدني خود در اين رويداد حاضر بود و تقريبا تمامي كشورها تنها اجراي موسيقي و رقص‌هاي بومي را در برنامه داشتند، اما ايران تنها كشوري بود كه با بيشترين و حيرت‌انگيزترين ظرفيت هنرهاي‌ دستي خود به اين رويداد آمده بود!
اين راهنماي گردشگري در پاسخ به اين پرسش كه كدام صنايع‌دستي ايران براي توريست‌هاي خارجي جذاب‌تر بود، مي‌گويد: آن‌ها فرشي مي‌ديدند از ابريشم خالص با قطر بسيار اندك و ظرافتي خيره كننده و بعد كه آن فرش را برمي‌گرداندند و پشت آن را مي‌ديدند، متوجه مي‌شدند كه اين يك قالي ابريشم دو رو است! بهت و حيرت را كاملا مي‌شد در صورت‌هايشان ديد!

به گفته او مبلمان تمام خاتم شيراز با انبوهي از ظرافت و زيبايي بسيار توجه‌برانگيز بود. پرفورمنس اساتيدي چون استاد كاوه كه داراي نشان درجه يك هنري در رشته معرق است نيز تحسين توريست‌هاي خارجي را بر انگيخت.

آيا ميدوني چطور فرش رو بايد شست؟ اطلاعات بيشتر در اين لينك

آنچنان كه از اين روايت برمي‌آيد تعداد زيادي از توريست‌هايي كه به دهكده گردشگري كتارا در ساحل شرقي خليج غربي و مرواريد قطر در دوحه رفته بودند با تصوير فاخري از ايران آشنا شدند و نَمي از درياي هنر و تمدن ايرانيان بر گونه آن‌ها نشست. همچنين تصاويري از اين هنرنمايي‌ها در قاب دوربين عكاسان خبرگزاري‌ها و اينفلوئنسرهاي بين‌المللي ثبت و منتشر شد.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ آذر ۱۴۰۱ ] [ ۰۶:۱۸:۵۵ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی