قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

 دست‌هايي كه معجزه‌ مي‌كنند
به گفته خبر آنلاين به نقل از yjc.ir رفوگر، معجزه‌گري است كه با دستان هنرمند و سحار خود به كالبد فرش‌هاي در حال نابودي روحي تازه مي‌دهد و به آن‌ها جلوه‌اي تازه مي‌بخشد. رفوگري يكي از هنرهاي اصيل و ديرينه در كشورمان است كه همپاي با هنر فرش بافي به وجود آمده است.

 محرك ايجاد هنري به نام رفوگري در واقع احتياج بوده و زماني ارزش اين هنر مشخص مي‌شود كه فرش گرانبهايي در نتيجه پوسيدگي يا بيد زدگي يا رطوبت و آتش سوزي و حوادث ديگر آسيب ديده باشد، در اين هنگام انگشتان معجزه‌گر رفوگر به كمك خواهد آمد به طوري كه با دستان سحار و نفس خود، روحي تازه به كالبد اين قالي در حال نابودي خواهد داد و جلوه‌اي تازه به آن خواهد بخشيد. البته در گذر زمان اين هنر ريشه‌دار نيز همانند بسياري از هنرهاي دستي و مهارت‌هايي كه نيازمند ذوق و تلاش است، دست‌خوش ماشيني شدن و تا حدودي كم‌رنگ شده و مردم نيز بيشتر در مورد فرش‌هاي نفيس دستباف خود به سراغ هنرمندان رفوگر مي‌روند. رفوگري هنري است كه در استان فارس همچنان زنده و پويا به حيات خود ادامه مي‌دهد و همچون مكملي حياتي در مسير بالندگي فرش فارس ايفاي نقش مي‌كند. فرش بافي و رفوي فرش از ديرباز در شيراز به خاطر وجود پيشينه‌اي دور و دراز كه فارس در اين هنر به جاي گذاشته، ديده مي‌شود.

مقالات مرتبط: قاليشويي در تهران نو

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۰۱:۲۶ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی