قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

روانشناس و مشاور امور خانواده:
توجه به اصول حل تعارض، لازمه مقابله با تشديد افسردگي است
تعارضات خانوادگي
حوزه/ روانشناس و مشاور امور خانواده تصريح كرد: از جمله مهم ترين الزامات مقابله با تشديد افسردگي و اضطراب شخصيتي، توجه به اصول حل تعارض در زندگي است.

دكتر ابراهيم بهشتي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: يكي از مسايل كليدي در امر مشاوره، آموزش مهارت حل تعارض مي باشد كه البته اين بحث نياز به انرژي و حوصله قابل توجهي دارد، چه آن كه پيش از هر چيز بايد توجه داشت كه اساساً تعارض بين فردي يك امر طبيعي و اجتناب ناپذير است، به دلايلي همچون تفاوت در دنياي پديداري، يعني اين كه يك پديده را چگونه مي بينيم و به تحليل آن مي پردازيم، ضمن آن كه تفاوت در نظام ارزش ها نيز در اين خصوص حائز اهميت است، به عنوان مثال براي زن امنيت اهميت دارد ولي براي همسر او ممكن است پيشرفت كاري و شغلي در مرتبه نخست قرار گيرد.

وي افزود: از سوي ديگر بايد توجه داشت كه حركت تعارض به سمت تعامل مخرب، به هيچ وجه جايز نيست، اما اين كه چرا گاهي تعامل به سمت تخريب مي رود، بايد در پاسخ به اين پرسش مهم به بحث كليدي فقدان يا ضعف در ظرفيت هاي حل تعارض اشاره كرد.

روانشناس و مشاور امور خانواده به لزوم توجه به اصل انعطاف پذيري در راستاي حل تعارضات اشاره كرد و بيان داشت: تجربه نشان داده كه وقوع بسياري از طلاق ها به خاطر عدم وجود انعطاف پذيري در حل مشكلات ميان زوجين است به شكلي كه هر طرف مي خواهد فقط حرف خودش را به كرسي بنشاند و اساساً به سخن طرف مقابل به معناي واقعي كلمه گوش نمي دهد.

مقالات روز: تشنج در كودكان

شيشه بري سيار در تهران

بهشتي در ادامه با اشاره به اين كه داشتن بينش خوب و اميد به آينده، لازمه توفيق در مواجهه با بسياري از مشكلات در زندگي است، خاطرنشان كرد: بي شك يكي از راه ها در اين زمينه، ايجاد و تقويت اُميد نسبت به آينده است كه البته بايد به شكل صحيحي اين مهم صورت گيرد.

وي افزود: كساني كه تحت تأثير رسانه ها و يا حرف ها و تحليل هاي اطرافيان، نگاه و رويكرد بدبيانه و مأيوسانه نسبت به آينده خود و جامعه دارند، نمي توانند در مواجهه با سختي ها و مشكلات، رفتار مناسب و معقولي داشته باشند و حال آن كه برعكس افراد اميدوار به آينده بهتر مي توانند بر مشكلات و بحران هاي زندگي فردي و اجتماعي خود غلبه كنند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۱۶:۴۳ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی