قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

 

 

 

 

 

 

 

 

تسنيم - فعال حوزه صنايع دستي و فرش دستباف با اشاره به اينكه در چند دهه اخير ۸۰ درصد از حجم صادرات فرش جهاني به ايران تعلق داشت، گفت: با نهايت تأسف بايد بگوييم هم‌اكنون مجموع ارزش ريالي صادرات فرش ايراني كمتر از ۱۰۰ ميليون دلار است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم، علي‌اكبر بادام برجاه در يك برنامه راديويي با بيان اينكه در حالي كه كشورمان از نظر صادرات فرش دستباف به‌عنوان يكي از مهمترين آثار حوزه صنايع دستي داراي جايگاهي بي‌نظير در سطح جهان است، موضوع بيمه هنرمندان صنايع دستي را همچنان داراي مشكل دانست و خواستار توجه جدي و بيشتر به حوزه صنايع دستي با هدف رفع مشكلات و توسعه اين حوزه به جهت دستيابي و نيل به قله‌هاي بالاتر شد.

اين فعال حوزه صنايع دستي و فرش دستباف با بيان اينكه ايران همواره يكي از مهمترين و بزرگترين صادركنندگان صنايع دستي به‌ويژه فرش دستباف در سطح جهان بود، گفت: بر همين اساس كشورمان رتبه اول و نخست صادركنندگان فرش دستباف را در جهان منحصراً در اختيار داشت.

وي با اشاره به اين مطلب كه بر اساس آمارهاي رسمي و مستند ارزش صادرات صنايع دستي ايران در دهه هفتاد بالغ بر 2.2 ميليارد دلار بود است، بيان كرد: با توجه به اين عدد در حقيقت ايران حائز رتبه اول در اين زمينه در سطح جهان بوده است و 80 درصد از حجم صادرات فرش جهاني به ايران تعلق داشته، اما بانهايت تأسف بايد بگوييم هم‌اكنون مجموع ارزش ريالي صادرات فرش ايراني كمتر از 100 ميليون دلار است.

بادام برجاه ادامه داد: البته ذكر اين نكته و توجه به آن نيز ضرورت دارد كه حوزه صنايع دستي روند نسبتاً صعودي و رو به رشدي داشته است، به گونه‌اي كه ارزش ريالي صادرات صنايع دستي در سال قبل چيزي در حدود 300 ميليون دلار بوده است.

بيمه هنرمندان صنايع دستي هنوز مشكل دارد

اين فعال حوزه صنايع دستي و فرش دستباف با تأكيد بر ضرورت مهيا كردن شرايط و تمهيدات لازم به جهت امكان تحصيل و استخراج آماري دقيق و شفاف به عنوان يك زيرساخت بسيار حائز اهميت، تصريح كرد: متأسفانه در سايه نبود آماري مستند و قابل اتكا ما همچنان آمار صحيحي از توليدكنندگان و هنرمندان صنايع دستي نداشته و نمي‌دانيم چه تعداد فروشنده و يا حتي علاقه‌مند به حوزه صنايع دستي كشورمان داريم.

وي همچنين با اشاره به تداوم مشكل عدم امكان بيمه هنرمندان صنايع دستي كه عمدتاً ناشي از فقدان آمار دقيق و مستند در اين حوزه است، اظهار كرد: در اين زمينه متأسفانه كماكان شبكه حمايتي دچار معضلات و مشكلات جدي است.

بادام فرجاه همچنين يكي ديگر از اقدامات ضروري در حوزه صنايع دستي را لزوم توسعه و تأسيس انديشكده‌ها و مؤسسات پژوهشي براي انجام كارهاي تحقيقاتي در حوزه صنايع دستي دانست و عنوان كرد: افزون بر اين موضوع بايد با در نظر گرفتن مشوق‌هاي حمايتي لازم نظير تخصيص تسهيلات علاوه بر حمايت فكري به شكلي پويا و عملي از عناصر و مجموعه‌هاي خصوصي شتاب دهنده حوزه صنايع دستي نظير استارت‌آپ‌ها به شكلي جدي و عملي از طريق راه اندازي مراكز تخصصي حمايت كنيم.

بيشتر بخوانيد : بهترين قاليشويي تهر ان از نظر مردم

وي با بيان اينكه يقيناً براي معرفي آثار هنرمندان شاغل در حوزه صنايع دستي كشورمان و بازاريابي و جذب خريداران نيازمند برنامه‌ريزي‌ بيشتري هستيم، افزود: در نظر گرفتن و راه‌اندازي مؤسسات تخصصي و حرفه‌اي در اين زمينه با هدف توليد محتواي بصري قاعدتاً بسيار راهگشاست؛ اما همچنان در اين مسير با موانع و مشكلاتي رو‌به‌رو هستيم.

اين فعال حوزه صنايع دستي و فرش دستباف همچنين توضيح داد: از آنجايي كه شاكله عمومي اقتصاد ايران به صورت دولت محور بنا نهاده شده است، بايد الزاماً در وهله اول اقتصاد را به حالت خصوصي تبديل كنيم تا بتواند بر اساس آن رشد و نمو كرده و به حركت درآيد.

بادام فرجاه در انتها با تأكيد براينكه بدون ترديد برگزاري نمايشگاه‌هاي مجازي و رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها به رونق هرچه بيشتر اين صنعت كمك بسيار شاياني كرده و تأثير بسزايي نيز خواهد داشت، خاطرنشان كرد: در اين زمينه برگزاري نمايشگاه‌ها و خانه‌هاي فرهنگ مجازي در اقصي نقاط دنيا نيز به شدت مي‌تواند باعث كاهش هزينه‌ها شود و علاوه بر آن جشنواره‌هاي حضوري نيز مي‌تواند بسيار كمك‌كننده باشد كه بايد در هرگونه برنامه‌ريزي‌هاي كلان و بالادستي مورد توجه و اهتمام قرار گيرد.

بيشتر بخوانيد : سمپاشي هتل

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۴:۰۱ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی