قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

 

تاج پور كارآفرين خوزستاني گفت: در ابتدا براي شروع كار با سرمايه‌اي در حدود ۱۵۰ ميليون تومان از طريق وام و فروختن طلاهايم كار را شروع كردم، ۱۰ دستگاه ريسندگي پشم خريداري و چند دار قالي تهيه كردم.

او مي‌گويد: زنان روستايي حومه و اطراف روستاي خواجه آباد لالي در كارگاه قاليبافي مشغول به كار هستند تاكنون بيش از ۱۰۰ قالي و دست بافته تهيه و به فروش رفته است.

به گفته او علاوه بر آن خيلي‌ها پاي دار قالي در خانه خود مشغول به كار هستند و با عطر زندگي نقش و نگار بر تار و پود فرش‌ها مي‌زنند و اين هنر زيبا را نهادينه مي‌كنند تا آيندگان شان، دختران و زنان خانواده خود را هم به اين هنر فرهنگي علاقه‌مند كنند وفرش قرمز پاي آرزوهايشان پهن كنند.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي پيروزي

بانو تاج پور به عنوان كارآفرين برتر بسيج سازندگي در لالي شناخته شده و در جشنواره مالك اشتر از او تقدير بعمل آمد او هرساله در نمايشگاه‌هاي اقتصاد مقاومتي بسيج سازندگي حضور يافته و محصولات توليدي خود در زمينه قاليبافي و محصولات سنتي را به نمايش عموم گذاشته و به فروش مي‌رساند.

بيشتر بخوانيد : فروش سم حشرات

به گفته اين كارآفرين قاليچه، تابلو فرش، قالي، شيردنگ، موج و... در كارگاه زنان روستايي سرخوش لالي بافته و در سطح استان و استان چهارمحال و بختياري فرستاده مي‌شوداز سيستان و بلوچستان هم طرفدار‌هاي براي ديدن و خريد اين دستبافته‌ها آمده اند، البته همچنان به معرفي و بازاريابي بيشتر نيازمند است تا شناخته شده و ديگران هم ارزش و بهاي اين هنر ماندگار را بدانند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۳۸:۵۹ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی