قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

در راستاي طرح «بيست روز، يك شهرستان» گفتگويي صميمي با نوشين دارابي مربي‌مسئول مركز كانون هرسين صورت گرفت تا بيشتر با اين مركز كانون در شهر گليم و قالي‌هاي دست‌بافت آشنا شويم.

سوال ۱: كمي از مركز هرسين برايمان بگوييد؟
مركز فرهنگي هنري هرسين در سال ۱۳۵۹ تاسيس شده است. تعداد اعضاء ثبت شده در سامانه‌ي جديد سايت كانون براي مركز هرسين ۱۷۰ عضو ثبت شده و تعداد كتاب‌هاي موجودي كتابخانه نيز ۶۶۵۰ جلد است.

سوال ۲: همكاران مركز هرسين را معرفي بفرماييد؟
در اين مركز بنده نوشين دارابي به عنوان مربي‌مسئول مركز، خانم تهمينه مأواييان به عنوان مربي ادبي و آقاي علي نوذري هم به عنوان نيروي خدمات مركز، مشغول به خدمت به كودكان و نوجوانان شهرستان هرسين هستيم.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي تهران نو

سوال ۳: مركز شما در چه فعاليت‌هايي شاخص بوده و مورد توجه قرار گرفته‌ است؟
در اين مركز فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري و ادبي به صورت كارگاه‌هاي عمومي و تخصصي برگزار مي‌شود. اما فعاليت بازي و سرگرمي از فعاليت‌هاي شاخص مركز است و انجام بازي‌هاي بومي و محلي كه اعضاء بسيار آن را دوست دارند، كانون را به عنوان محيطي شاد و امن براي اوقات فراغت آنان تبديل كرده است.

سوال ۴: چه تجربه‌هاي موفقي در مركز خودتان داشته‌ايد و در اين حوزه چه راهكاري براي استفاده مراكز ديگر پيشنهاد مي‌كنيد؟
از تجربه‌هاي موفق مركز كسب عنوان‌هاي استاني و كشوري اعضاء فعال كارگاه‌هاي ادبي و هنري است. اعضا قديمي مركز موفق به كسب چند ديپلم افتخار شده‌اند. ارتباط و همكاري مركز با ساير سازمان‌ها و ادارات فرهنگي مانند: فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش و مدارس خوب است و اين نيز باعث روند رو به رشد تجربه‌هاي موفق مركز هرسين شده است. اما مي‌توان مهم‌ترين تجربه‌ي موفق مركز هرسين را برگزاري نمايشگاهي در مركز هرسين دانست كه مجموعه‌اي از نمونه آثار دستي اعضاء فعال در شاخه‌هاي سفال‌گري، كارت‌پستال سازي، ساخت نقاب صورت نمايشي، كاردستي (با محوريت استفاده از دورريختني‌ها از جمله: كار با كاج‌ها، پرها، سنجاق‌ها، سنگ‌ها، هسته‌ها و...) است. هدف از برگزاري اين نمايشگاه نيز تشويق اعضاء فعال به فعاليت بيشتر و پرورش استعداد و خلاقيت همراه با ايجاد حس رقابت در بين آنان و همچنين ايجاد انگيزه براي اعضاء جديد جهت حضور در كارگاه‌ها و جذب عضو بيشتر است. همچنين اين نمايشگاه بستر خوبي براي بازديد اوليا و مسئولين شهرستان در راستاي معرفي فعاليت‌هاي مركز است.

بيشتر بخوانيد : سمپاشي كنه

سوال ۵: از نظر شما چه مشكلات و موانعي سر راه قرار دارند؟
از جمله مشكلات مركز هرسين اين است كه در محروم‌ترين منطقه‌ي شهري قرار گرفته و اعضاء و والدين از لحاظ مالي براي شركت و ثبت‌نام در كارگاه‌ها محدوديت دارند. همچنين توجه بيشتر دفتر استان نسبت به تامين ملزومات براي انجام فعاليت‌ها و كارگاه‌ها، همراه با تامين امكانات بيشتر قطعا باعث پرورش و رشد كودكان و نوجوانان اين شهرستان خواهد شد.

منبع : پايگاه خبري كودكان و نوجوانان

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ دى ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۴۹:۱۲ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی