قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

 فرش‌ها انواع مختلفي دارند مانند ابريشمي، زربافت و همينطور فانتزي كه دو نوع اول يعني زربافت و فانتزي به علت الياف به كار برده شده در تار و پودشان، داراي ارزش بيشتر و قيمتي گران‌تر هستند.

اصول كلي نگه‌داري و مراقبت از فرش به صورت كلي براي اينكه بتوانيد از فرش‌هاي خود مراقبت كنيد بايد بدانيد كه يكي از نكات مهم در نگه‌داري خوب فرش، آن است كه تلاش كنيد فاصله زماني براي شستن فرش‌هاي خود تعيين كنيد. زيرا شست و شوي مكرر، يكي از نكات مهم در نگه‌داري فرش است.

درباره اين موضوع بايد بيان كنيم انتخاب يك قاليشويي خوب بي تاثير نخواهد بود، زيرا يك قاليشويي خوب با داشتن كارشناسان مربوطه تلاش مي‌كند، اگر فرش شما نياز به تعميري داشته باشد چه اساسي و چه جزئي آن را برطرف سازد. سپس با تعيين روش شستشوي كه آن هم با توجه به نوع هر فرش صورت مي‌گيرد، در نهايت بهترين كيفيت كاري ممكن را به شما تحويل دهد. به همين سبب ما قاليشويي توحيد را به شما معرفي مي‌كنيم كه خدمات مختلفي مانند موكت‌شويي، فرش شويي و مبل شويي را براي شما انجام مي‌دهند.

همچنين در ارتباط با قيمت قاليشويي مي‌توانيد به سايت آنان مراجعه كرده و از طريق تماس تلفني اطلاعات لازم را درباره قيمت شستشو و يا تعمير فرش‌هاي خود كسب كنيد.

روش نگه‌داري فرش ابريشمي در ميان فرش‌هاي دستباف يكي از گران قيمت‌ترين فرش‌ها، فرش ابريشمي است كه نگه‌داري آن هم نسبت به سايرين حساس‌تر و داراي پيچيدگي بيشتري است. لازم است حتما اطلاعاتي در اين زمينه داشته باشيد تا بتوانيد به خوبي از فرش‌هاي ابريشمي خود مراقبت كنيد.

البته بايد اين را بيان كنيم كه فرش‌هاي ابريشمي اين قابليت را دارند كه قرن‌ها باقي بمانند. به شرط آنكه نكات اصولي در نگه‌داري از آنان رعايت شود. به همين منظور قصد داريم روش‌هاي نگه‌داري و نكاتي كه بايد بدانيد را در ادامه در اختيارتان بگذاريم. اين روش‌ها عبارتند از:

ضد بيد كردن فرش ابريشم يكي از خطرناك‌ترين حشراتي كه ممكن است دامان فرش‌هاي ابريشمي شما را نيز بگيرد، بيدها هستند. براي آنكه بتوانيد سال‌هاي سال از فرش ابريشمي خود در برابر اين موجودات خطرناك محافظت كنيد، بايد نكات زير را دانسته و رعايت كنيد.

فرش نبايد روي سطح گچي يا خاكي يا آهني گذاشته شود.
بهتر است فرش روي لاستيك يا فرش ديگري پهن نشود.
اگر قصد داريد فرش خود را تميز كنيد بهتر است پنجره‌ها را باز كنيد تا گرد و غبار ناشي از تميز كاري شما دوباره روي فرش نشيند.
براي آنكه از بيد خوردگي پشت فرش جلوگيري كنيد، مي‌توانيد از مقداري پودر نفتالين يا نگزالت و يا مواد گياهي مانند تنباكو استفاده كنيد. البته بايد توجه داشته باشيد كه از اين مواد بايد در حد متعارف استفاده كنيد.
حتما به زمان شستشوي فرش خود دقت داشته باشيد از تابش مستقيم نور خورشيد بر روي فرش جلوگيري كنيد.
براي يكنواخت نگه داشتن سطوح فرش بهتر است كه هر چند ماه يك بار مثلا هر شش ماه يك با فرش سر و ته شود.
اگر آبي روي فرش ريخته شود بايد به سرعت از فرش گرفته شود و آن قسمت بايد كاملا خشك شود.
از قرار دادن به شكل مستقيم وسايل نوك تيز مانند پايه صندلي، مبل يا ميز بر روي فرش جدا خودداري كنيد و براي رعايت اين مورد مي‌توانيد از زير پايه‌هاي چوبي يا پلاستيكي استفاده كنيد.
سعي كنيد بهترين شوينده را براي شستن فرش خود انتخاب كنيد. مثلا صابون‌هاي كم اسيد انتخاب مناسبي هستند، چراكه اگر از پاك كننده‌هايي كه داراي خاصيت اسيدي هستند استفاده كنيد مانند كلروهيدروسولفيت‌ها كه باعث مي‌شوند، تارهاي فرش شما از بين رفته و دوام آن‌ها كم بشود.
آويزان كردن فرش ابريشمي

يكي از راه‌هاي نگه‌داري فرش‌هاي ابريشمي آويزان كردن آنان است، اما بايد توجه داشته باشيد براي آويزان كردن اين فرش‌ها آن هم به مدت طولاني، از ميخ يا بسته‌هاي آهني در قسمت بالاي فرش استفاده نكنيد، اما در عوض شما مي‌توانيد از ثابت كننده‌هاي پوستر يا گره‌ها و پشت بندهاي مناسب جهت اين كار استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد : قاليشويي منطقه 4

اين كار باعث مي‌شود كه وزن ابريشم به طور مساوي در طرفين تقسيم شود. يكي از راه‌هاي پيشنهادي خوب اين است كه به پشت فرش يك تكه پارچه محكم بدوزيد و بعد يك ميله فلزي را از پارچه رد كرده و در انتها ميله را به ديوار آويزان كنيد. اين روش باعث مي‌شود كه جلوه‌ي فرش شما بيشتر شده و وزن ابريشم هم به طور مساوي تقسيم شود و همچنين افزايش طول عمر نگه‌داري آن شود.

نگه‌داري فرش ابريشمي در انبار

اگر قصد داريد به مدت طولاني فرش ابريشمي خود را بلا استفاده در انبار بگذاريد، پيشنهاد ما اين است كه از يك تكه پارچه براي بسته بندي فرش استفاده كنيد. هرگز از كيسه‌هاي پلاستيكي كه جريان هوايي از آن‌ها نمي‌گذرد استفاده نكنيد. زيرا فرش‌هاي ابريشمي يا به طور كل فرش‌هاي دستباف احتياج به هواي آزاد دارند.

شما با استفاده از كيسه‌هاي پلاستيكي فقط عمر ماندگاري آن‌ها را كاهش مي‌دهيد. به اين دليل كه كيسه‌هاي پلاستيكي در نهايت باعث پوسيدگي فرش شما مي‌شوند. در اين ميان استفاده از نفتالين و يا تنباكو را هرگز فراموش نكنيد.

كلام آخر

در اين مقاله سعي كرديم شما را با نكاتي در رابطه با نگه‌داري از فرش‌هاي دستباف ابريشمي بيشتر آشنا كنيم، اما بايد توجه داشته باشيد كه اگر فرش ابريشمي شما صدمه ديده باشد بايد هر چه سريع‌تر به يك قاليشويي معتبر مراجعه كنيد. زيرا ممكن است اين آسيب ديدگي به مرور زمان بدتر شود و ديگر نشود براي برطرف كردن آن چاره‌ا‌ي انديشيد

انتخاب قاليشويي خوب در اين زمينه حرف اول را مي‌زند، چراكه شستن فرش‌هاي ابريشمي از حساسيت بالا و دشواري‌هايي برخوردارهستند كه بايد حتما به دست متخصصين اين حوزه بسپاريد.

منبع : اخبار رسمي 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۵۸:۴۰ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی