قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

فرآيند لكه‌بري فرش در قاليشويي‌ها

قاليشويي حكيميه

مليت

احتمالا براي شما هم پيش آمده، فرش‌تان لك شده باشد و با دستمال كشيدن و استفاده از مواد شوينده همچون شامپو فرش در منزل از بين نرفته باشد. خوب چاره چيست؟ تعويض فرش؟



در پاسخ به اين سوال بايد گفت خير. براي از بين برخي لكه‌ها از روي فرش ماشيني يا دستبافت بايد از يك قاليشويي معتبر مانند قاليشويي ابريشم اصل كمك بگيريد. در قاليشويي‌ها با انجام برخي فرآيند، لكه‌ها و كثيفي‌هاي قديمي را از بين مي‌برند. ما در اين مقاله قصد داريم شما را با اين فرآيند بيشتر آشنا كنيم.




مراحل شستشو فرش در قاليشويي‌ها
در تمامي قاليشويي‌ها مانند قاليشويي نياوران، فرش‌ها طي چند مرحله شسته و خشك و در نهايت به شما تحويل داده مي‌شود. اين مراحل به ترتيب به شرح زير است.

· خاك‌گيري

· تثبيت رنگ فرش

· لكه‌برداري از فرش

· شستشو، آبكشي

· خشك‌كردن

· بسته‌بندي

· تحويل درب منزل

همانطور كه در بالا مشاهده‌ كرديد، يكي از مراحل لكه‌برداري از روي فرش است. قبل از شستن هر فرش دستبافت يا ماشيني ابتدا لكه‌هاي موجود روي آنها را از بين مي‌برند. چرا كه از بين بردن و پاك كردن هر لك از روي فرش روش متفاوتي دارد. شستن فرش بدون پاك كردن لكه ممكن است باعث تثبيت لكه روي آن شود.

اولين قدم در لك برداري، تشخيص نوع لكه است.
در قاليشويي‌هاي اولين گام در مرحله لكه‌بري، تشخيص نوع لكه است. پس از اينكه نوع لكه مشخص شد، كارشناسان متخصص قاليشويي اصل ابريشم بسته به نوع فرش (دستبافت يا ماشيني) و همچنين ميزان كهنه يا نو بودن آن، حلال مورد نياز لكه را انتخاب مي‌كنند. حلال انتخاب شده بايد به گونه‌اي باشد كه به هيچ‌عنوان به الياف فرش آسيب نزند.

قاليشويي‌ها امكان از بين بردن هر لكه‌اي را دارند اما باز هم به شما توصيه مي‌كنيم به محض ريخته شدن چيزي روي فرش و از بين نرفتن آثار آن، سريعا با يك قاليشويي تماس بگيريد و اقدامات لازم را انجام دهيد. زيرا با گذشت زمان لكه روي فرش كهنه و جاي آن تثبيت مي‌شود. در اين صورت شايد لازم باشد از حلال قوي‌تري استفاده كنند كه شايد روي تاروپود فرش آسيب تاثير منفي بگذارد.

در صورت ريخته شدن هرچيزي روي فرش، اين اقدامات را انجام دهيد:

1. هر لكه را كه قابل برداشتن است از روي فرش به وسيله يك قاشق برداريد. محلولي از سركه سفيد، شامپو فرش و آب ولرم تهيه و آن را روي قسمت لكه شده بريزيد.

2. از روش يك مي‌توانيد براي از بين لك لوازم آرايشي از روي فرش استفاده كنيد.

3. براي از بين بردن برخي لكه‌هاي ديگر مي‌توانيد از يك پارچه سفيد و تميز كه به تينر يا الكل آغشته شده نيز استفاده كنيد.

4. اين پارچه را برروي محل لكه روي فرش قرار دهيد و سپس آن را مالش دهيد.

5. محلولي از شامپوي فرش و آب ولرم درست كنيد.

6. پارچه سفيد و تميزي را بياوريد و آن را به محلول شامپوي فرش و آب ولرم آغشته كنيد و روي لكه‌ها قرار دهيد. محل لك را مالش دهيد. اين كار را به گونه‌اي انجام دهيد كه مواد لكه‌زا به طور كامل در محلول حل شود.

7. سپس با يك پارچه سفيد و كاملا خشك محل لكه را به طور كامل مالش دهيد تا اثرات لكه و آب حاوي آن به خوبي خشك و پاك شود.




شناسايي لكه‌ها قبل از لكه‌برداري از فرش
همانطور كه در بالاتر بيان كرديم، هر قاليشويي قبل از شستن فرش و از بين بردن لكه آن، ابتدا لك را شناسايي مي‌كند. معمولا شما به عنوان يك شخص غيرمتخصص نوع لك را خود نمي‌توانيد تشخيص دهيد و بايد حتما كارشناسان قاليشويي‌ها اين بررسي را انجام دهند. در اين صورت آنها با ديدن لكه مي‌توانند اطلاعات كاملي در اختيارتان در خصوص لكه‌زدايي به شما بدهند.

كارشناسان قاليشويي‌ها معمولا از روي رنگ‌‌، غلظت و ماندگاري لك‌ها، نوع آن را شناسايي و تشخيص مي‌دهند. به عنوان مثال لكه حاصل از چاي روي فرش، لكه زرد رنگي است كه اگر همان موقع برطرف نشود اين زردي براي هميشه روي فرش باقي مي‌ماند و تنها با حلال‌هاي مخصوص قاليشويي از بين مي‌رود.

شناسايي برخي لكه‌هاي فرش‌ها
لكه‌هاي چرب با گذشت زمان، روي فرش خشك مي‌شوند. در اين حالت پرزهاي فرش به هم مي‌چسبند و همچنين ممكن است ريشه‌هاي فرش را زرد كنند.

لكه‌هاي ناشي از سوختگي كاملا قابل رويت و تشخيص هستند. اين لك‌ها معمولا به صورت نقاط سياه و قهوه‌اي روي فرش نمايان مي‌شوند. آنها تكه‌اي يا سكه‌اي به فرش ماشيني يا دستبافت شما آسيب وارد مي‌كنند.




لكه‌هاي پروتئيني مانند لكه ناشي از تخم‌مرغ يا خون و... روي فرش حالتي چسبنده يا لجز مانند روي فرش ايجاد مي‌كنند.

لكه‌ها نوع‌هاي مختلف ديگري نيز دارند كه مي‌توان آنها را تشخيص داد. اما به طور كلي براي شناسايي و بررسي لك و از بين بردن آن بهترين كار، كمك و مشاوره از كارشناسان و متخصصين قاليشويي است. قاليشويي ابريشم اصل، يكي از قاليشويي‌هايي است كه در شستن فرش‌ها و از بين لكه‌ها بيشترين تخصص را دارد.

بهترين مواد شويند مناسب براي لكه‌برداري از فرش
در حقيقت اگر صادقانه بگوييم، هيچ قانون طلايي براي تميز كردن فرش‌ها وجود خارجي ندارد. شايد كمي تعجب كنيد اما واقعيت همين است. نوع شست‌وشو و از بين بردن لكه‌هاي مختلف با يكديگر متفاوت هستند. اين بدان معناست كه هر لك و كثيفي به يك روش و تكنيك واكنش نشان مي‌دهد. يعني نمي‌توان گفت فلان ماده شوينده براي از بين بردن تمامي لكه‌ها قابل استفاده است. هر لكه با توجه به ماهيت خود نياز به يك شوينده و حلال دارد. به عنوان مثال براي از بين بردن لكه‌هاي ناشي از ميوه‌هاي فصل تابستان مانند توت، گيلاس، آلبالو، توت‌فرنگي و... كه برپايه آب هستند، مي‌توانيد از محلول آب گرم و سركه سفيد بهره بگيريد. اما همين كار را براي از بين بردن لكه جوهر نمي‌توانيد انجام دهيد.

ارائه خدمات قاليشويي ابريشم اصل:
با توجه به توضيحات بالا اگر داراي يك فرش ماشيني و دستبافت هستيد و قصد شستن آن را داريد و همچنين برايتان مهم است كه از كليه لكه‌ها و كثيفي‌هاي آن به طور كامل تميز شود، قاليشويي ابريشم اصل يك انتخاب مناسب خواهد بود. همچنين اگر به دنبال تعمير، شستن قالي، مبل‌شويي هستيد مي‌توانيد از خدمات قاليشويي ابريشم اصل بهره ببريد. اين قاليشويي با ارائه بهترين خدمات مي‌تواند به شما كمك كند. با استفاده از خدمات قاليشويي ابريشم اصل مي‌توانيد خود را با كيفيت بشوييد.

بهترين خانه سالمندان

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ تير ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۴۷:۲۹ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی