قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

بهترين راهكار و محلول جادويي براي تميز كردن انواع لكه فرش بدون نياز به قاليشويي
تميز كردن انواع لكه فرش

قاليشويي نيروهوايي

اول فارس

معمولاً در ليست كارهاي خانه از بين بردن انواع لكه روي فرش و تميز كردن فرش جايگاه ويژه‌اي دارد. ريختن چاي، غذا، آب ميوه به خصوص آب هويج، خون، ژله، جوهر، لكه‌هاي زرد شده و هر چيز ديگري روي فرش مي‌تواند لكه‌هايي زشت و زننده در آن ايجاد كند.


در انتهاي مقاله به سوالات متداول در مورد بهترين محلول‌ها براي تميز كردن انواع لكه فرش پاسخ خواهيم داد.


چطور از شر لكه‌هاي روي فرش خلاص شويم؟

لكه‌هاي روي فرش معمولاً به دلايل مختلفي ايجاد مي‌شوند. راه رفتن با كفش كثيف روي فرش‌ها، ريختن مواد غذايي و مايعات رنگي روي فرش و بازيگوشي كودك و يا حيوان خانگي‌تان روي فرش مي‌تواند تنها بخشي از دلايل كثيف شدن فرش باشد. ممكن است تا به حال روش‌هاي مختلفي را براي از بين بردن لكه فرش استفاده كرده باشيد و يا حتي اقدام به شستن فرش در خانه كرده باشيد.

اما بايد بدانيد براي تميز كردن هر لكه فرش بايد از روش مناسب با آن ماده استفاده كنيد. بهتر است قبل از اينكه از تميز كننده‌هاي شيميايي براي از بين بردن لكه فرش استفاده كنيد، يك پارچه سفيد و مرطوب برداريد و سعي كنيد با كمك آن لكه را از روي فرش برداريد. آشنا بودن به نكات مهم در خانه تكاني عيد و روش‌هاي تميز كردن لكه‌هاي فرش مي‌تواند به شما كمك كند تا راحت‌تر از شر لكه‌ها راحت شويد.

بهترين راهكار براي از بين بردن لكه لباس و پارچه يا فرش اين است كه ابتدا ببينيد اين لكه با چه ماده‌اي ايجاد شده و فرش شما چه جنسي دارد. تميز كردن فرش با بخارشو هميشه راه حل مناسبي نيست و گاهي اوقات بهتر است ابتدا از يك ماده تميز كننده مناسب براي تميز كردن لكه فرش استفاده كنيد. در ادامه مي‌توانيد با مراحل كلي از بين بردن لكه فرش آشنا شويد.

۱- از بين بردن ماده رنگي از روي فرش
اولين مرحله براي تميز كردن و از بين بردن ماده رنگي روي فرش اين است كه در همان لحظه و بدون معطلي، به وسيله يك قاشق يا چاقوي تير مواد رنگي را از روي فرش برداريد. زماني كه به موقع براي تميز كردن لكه‌هاي فرش اقدام كنيد، اين لكه‌ها راحت‌تر و زودتر از بين مي‌روند.

بعد از برداشتن مواد رنگي از روي فرش، يك پارچه سفيد و تميز كه رطوبت را به خوبي جذب مي‌كند روي محل لكه قرار دهيد. اين كار موجب مي‌شود لكه در ساير بخش‌هاي فرش پخش نشود. هيچ‌گاه براي تميز كردن لكه فرش آن را مالش ندهيد. اين كار موجب آسيب دائمي به الياف فرش و پخش شدن رنگ آن مي‌شود.

۲- لكه فرش را تميز كنيد
تميز كردن لكه فرش

بعد از اينكه مرحله اول به اتمام رسيد، حال بايد به وسيله يك تميز كننده متناسب با نوع لكه اقدام به تميز كردن فرش كنيد. يكي از بهترين تميز كننده‌هاي طبيعي براي پاك كردن لكه فرش، سركه سفيد است. براي اين كار مي‌توانيد ۱ قاشق چاي‌خوري مايع ظرفشويي را با يك چهارم ليوان آب گرم و ۱/۴ قاشق چاي‌خوري سركه سفيد تركيب كنيد.

مواد را داخل يك شيشه اسپري بريزيد و روي پارچه اسپري كنيد. سپس با نوك پارچه محل لكه را آرام تميز كنيد. توجه داشته باشيد كه محل لكه را بيش از حد خيس نكنيد و نسابيد. اجازه دهيد مواد ۱۰ دقيقه روي لكه قرار بگيرد. بهتر است قبل از امتحان كردن هر ماده تميز كننده‌اي ابتدا آن را روي يك نقطه كوچك از فرش امتحان كنيد و مطمئن شويد كه رنگ فرش پخش نمي‌شود و ماده به بافت فرش شما آسيب وارد نمي‌كند.

۳- از شر لكه رنگي روي فرش راحت شويد
پس از تميز كردن فرش با ماده تميز كننده، حال يك پارچه تميز، سفيد و جاذب را كمي مرطوب كنيد و به آرامي روي محلي كه به تميز كننده آغشته شده بكشيد. بهتر است براي مرطوب كردن پارچه از آب سرد استفاده كنيد و آن را كامل فشار دهيد و بعد از آن براي تميز كردن لكه فرش استفاده كنيد. در نهايت يك دستمال كاغذي روي محل لكه قرار دهيد تا آب اضافي را به خود جذب كند و تا خشك شدن كامل فرش روي آن بخش قدم نزنيد.


از بين بردن انواع لكه از روي فرش

اولين قدم براي خانه تكاني فوري و ترفند هاي خانه تكاني اين است كه با روش‌هاي از بين بردن انواع لكه‌ها به خوبي آشنايي داشته باشيد. اگر بدانيد هر لكه با چه حلالي راحت‌تر تميز مي‌شود، به سادگي مي‌توانيد فرش‌هايتان درست مثل روز اول تميز و بدون لكه كنيد.

از بين بردن لكه آب ميوه از روي فرش
بهترين روش براي از بين بردن لكه انواع آب ميوه مثل آب هويج از روي فرش، اسپري كردن مقداري نوشابه «سون آپ» روي محل لكه است. مقداري نوشابه بدون رنگ روي محل لكه آبميوه روي فرش اسپري كنيد و با كمك يك پارچه ميكروفيبر لكه را تميز كنيد.


از بين بردن لكه شكلات از روي فرش

براي تميز كردن لكه شكلات از روي فرش ابتدا باقي‌ مانده شكلات را به كمك نوك چاقو از روي فرش برداريد. سپس يك يخ داخل كيسه پلاستيكي بيندازيد و آن را روي محل لكه قرار دهيد. بعد از سفت شدن شكلات آن را با چاقو از روي فرش جدا كنيد. بعد از برداشتن شكلات بايد ۱/۴ قاشق چايخوري مايع ظرفشويي را با يك فنجان آب گرم تركيب كنيد.

سپس با استفاده از يك پارچه تميز اين محلول را روي محل لكه بزنيد. ۵ دقيقه صبر كنيد و بعد آن را با پارچه تميز مرطوب تميز كنيد تا لكه روي فرش از بين برود.


از بين بردن لكه شمع از روي فرش

راي از بين بردن لكه شمع از روي فرش بايد يك كيسه يخ روي محل لكه قرار دهيد. سپس با استفاده از چاقو شمع را خرد كنيد و سپس به آرامي خرده‌هاي شمع را با جارو برقي تميز كنيد. در انتها لكه شمع را به وسيله پارچه و آب گرم تميز كنيد و خوب خشك كنيد.

از بين بردن لكه چاي يا قهوه از روي فرش ماشيني و دستباف

براي تميز كردن لكه چاي و قهوه و نسكافه از روي فرش ماشيني و دستباف به خصوص فرش روشن و كرم رنگ مي‌توانيد از تركيب ۲ قاشق غذاخوري هيدروژن پراكسيد و ۱ قاشق غذاخوري مايع ظرفشويي استفاده كنيد. اين تركيب را با نوك انگشت به محل لكه بماليد و چند ثانيه صبر كنيد. سپس با يك پارچه مرطوب محل لكه را تميز كنيد.

از بين بردن لكه فرش با ماست نيز يك روش مؤثر ديگر براي از بين بردن لكه چاي و قهوه از روي فرش است.

تميز كردن لكه خاك و گل از روي فرش
براي تميز كردن لكه گل از روي فرش ابتدا بايد كمي صبر كنيد تا گل كاملاً خشك شود. سپس آن را با چاقو خراش دهيد و جاروبرقي بزنيد. سپس با استفاده از تركيب هيدروژن پراكسيد و مايع ظرفشويي محل لكه را تميز كنيد.


تميز كردن لكه خون از روي فرش

براي تميز كردن لكه خون از روي فرش مي‌توانيد از آب سرد يا نوشابه بدون رنگ استفاده كنيد. براي اين كار پارچه را به آب سرد يا نوشابه آغشته كنيد و روي محل لكه بكشيد.

از بين بردن لكه آدامس از روي فرش
براي از بين بردن لكه آدامس از روي فرش ابتدا يك كيسه يخ روي محل لكه قرار دهيد. سپس آدامس سفت شده را با كمك چاقو از روي فرش برداريد و در نهايت با استفاده از يك مايع لكه بر فرش طبيعي مثل تركيب سركه و آب و مايع ظرفشويي، لكه را برطرف كنيد.


از بين بردن لكه چربي از روي فرش

استفاده از تميز كننده جوش شيرين به عنوان لكه بر فرش و از بين بردن لكه‌هاي روي آن بسيار رايج است. براي اين كار بايد جوش شيرين را روي محل لكه بپاشيد و ۶ ساعت صبر كنيد و سپس جارو بكشيد. در مرحله بعد براي از بين بردن لكه زرد روي فرش بايد يك پارچه آغشته به الكل را روي محل لكه بكشيد و آن را تميز كنيد.


تميز كردن لكه چسب قطره‌اي از روي فرش

اگر چسب قطره‌اي روي فرش شما ريخته و نگران از بين بردن لكه آن هستيد، در اين بخش راهكار مؤثري به شما ارائه مي‌دهيم. اولين راه حل براي پاك كردن لكه چسب قطره‌اي از روي فرش استفاده از اتو بخار است.

براي اين كار بايد يك پارچه سفيد و تميز روي محل لكه قرار دهيد. سپس اتو بخار را روي محل لكه قرار دهيد تا بخار آن به محل لكه برخورد كنيد. بخار داغ موجب مي‌شود تا چسب نرم شود و به پارچه بچسبد.

راه حل بعدي براي از بين بردن لكه چسب قطره‌اي از روي فرش استفاده از چند قطره «استون» است. براي اين كار بايد مقداري استون روي محل لكه بريزيد و سپس به آرامي آن را تميز كنيد. معمولاً استفاده از سركه يا مقداري آمونياك نيز براي از بين بردن لكه چسب مؤثر است.

سوالات متداول
بهترين روش براي از بين بردن لكه آب ميوه از روي فرش چيست؟
براي از بين بردن لكه انواع آب ميوه مثل آب هويج مي‌توانيد مقداري نوشابه «سون آپ» روي محل لكه اسپري كنيد و با كمك يك پارچه ميكروفيبر لكه را تميز كنيد.

چطور لكه شكلات را از روي فرش برطرف كنيم؟
براي تميز كردن لكه شكلات ابتدا باقي‌ مانده شكلات را به كمك نوك چاقو از روي فرش برداريد. بعد از برداشتن شكلات بايد ۱/۴ قاشق چاي‌خوري مايع ظرفشويي را با يك فنجان آب گرم تركيب كنيد و محلول را روي محل لكه بزنيد و بعد از ۵ دقيقه محل را پاك كنيد.

روانشناس مرزداران

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۳۸:۰۳ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی