قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش


بهترين روش شستشوي فرش دستباف – قالي شويي يا منزل؟

قاليشويي حكيميه

چهان نيوز

فرش‌ها به عنوان يكي از مهم‌ترين و پراستفاده‌ترين لوازم‌خانگي شناخته مي‌شوند كه نقش پررنگ و ويژه‌اي در دكوراسيون و تزئينات داخلي منازل دارند. امروزه انواع مختلفي از فرش‌ها در دسترس افراد هستند و آن‌ها مي‌توانند بر اساس سليقه، محيط جغرافيايي، نوع دكوراسيون و مبلمان و ... از هر كدام از اين فرش‌ها استفاده كنند.



فرش‌هاي دستبافت از محبوب‌ترين، زيباترين و البته گران‌قيمت‌ترين فرش‌ها هستند كه نگهداري و استفاده از آن‌ها شرايط خاص خود را دارد. شستشوي فرش دستبافت از مهم‌ترين دغدغه‌هاي افراد است. چرا كه اگر اين فرش‌ها دچار آسيب شوند مي‌توانند خسارت مالي بالايي ايجاد كنند. در ادامه مطلب به بررسي بهترين و مناسب‌ترين روش شستن فرش‌هاي دستبافت پرداخته خواهد شد.

شستن فرش‌ دستبافت در منزل
با توجه به آنكه فرش‌ها همواره مورد استفاده قرار مي‌گيرند و تحت ترافيك بالاي رفت‌وآمد و نشست‌وبرخاست هستند از پتانسيل بالايي براي جذب آلودگي‌ها و لكه‌هاي مختلف برخوردار هستند. به همين دليل شستشوي آن‌ها اهميت بالايي دارد.

شستن فرش دستبافت در منزل و بدون داشتن هيچ‌گونه دانش و تجربه‌اي مي‌تواند باعث آسيب‌هاي جبران ناپذيري به آن‌ها شود و بافت و ظاهر آن‌ها را تحت تأثير قرار بدهد.

درصورتي‌كه افراد مهارت لازم براي شستشو را نداشته باشند و از مواد شوينده مناسب براي فرش‌هاي دستبافت استفاده نكنند ممكن است فرش‌ها دچار تداخل رنگ، آسيب‌ديدگي و حتي پارگي شوند. مراحل اصلي شستشوي فرش دستبافت در منزل به شرح زير مي‌باشند:

گرد و غبارگيري فرش
در حقيقت تفاوتي نمي‌كند كه فرش ماشيني باشد يا دستبافت در هر حالت اولين مرحله از شستشوي آن گردوغبار گيري است. بهترين روش براي گردگيري فرش‌هاي دستبافت استفاده از جاروبرقي است. در اولين مرحله لازم است كه از يك جاروبرقي با قدرت مكش مناسب استفاده شود و هرگونه گردوغبار موجود بر روي سطح فرش‌ها از بين برود.

به هيچ عنوان نبايد براي گردگيري فرش‌هاي دستبافت اقدام به تكاندن آن‌ها و يا ضربه زدن با چوب و .... كرد. چرا كه احتمال دارد به آن‌ها آسيب‌هاي جدي وارد شود.



تست رنگ دهي فرش‌هاي دستبافت
مرحله دوم از مراحل شستشوي فرش دستبافت كه اهميت بسيار زيادي نيز دارد تست رنگ دهي آن است. فرش‌هاي دستبافت معمولاً از الياف طبيعي و گياهي ساخته مي‌شوند و حساسيت‌هاي خاصي به مواد شوينده مختلف با درجه اسيدي و قليايي مختلف دارند. به همين دليل لازم است كه قبل از اقدام به شستشوي آن‌ها حتماً تست رنگ انجام شود. براي انجام تست رنگ كافي است كه يك دستمال سفيد و تميز را خيس كرده. سپس به روي قسمت‌هاي مختلف فرش كشيد. چنانچه دستمال رنگي شود نشان مي‌دهد كه فرش ممكن است در اثر شستشو دچار آسيب و تداخل رنگ شود.

چنانچه فرش در اثر تست رنگ دچار تداخل رنگ و آسيب شد حتماً بايد از خدمات شركت‌هاي قاليشويي استفاده شود. چرا كه رنگ برداري يك كار كاملاً تخصصي و حرفه‌اي است و افراد عادي قادر به انجام آن نخواهند بود و ممكن است آسيب‌هاي بيشتري به فرش وارد كنند. بهترين قاليشويي ها در كشور از نيروهاي متخصص، دستگاه‌هاي مجهز و پيشرفته و همچنين مواد شوينده مخصوص استفاده مي‌كنند و آسيب‌هاي وارد شده به فرش را برطرف مي‌كنند.

خيس كردن فرش
مرحله سوم از مراحل شستشوي فرش دستبافت در منزل خيس كردن آن است. بعد از آنكه تست رنگ فرش انجام شد و فرش دچار مشكل و ايراد نبود بايد در يك سطح شيب‌دار پهن شده و با استفاده از جريان آب سرد كاملاً خيس شود. بايد توجه داشت كه خيس كردن فرش‌هاي دستبافت با آب گرم مي‌تواند باعث تداخل رنگ آن‌ها شود.

همچنين توصيه مي‌شود كه از روش خيس كردن براي فرش‌هاي دستبافتي كه چله‌كشي آن‌ها از ابريشم و پشم است استفاده نشود. چرا كه اين كار مي‌تواند باعث كاهش و افت كيفيت فرش شود.

استفاده از شوينده‌هاي مناسب
بعد از آنكه فرش‌هاي دستبافت به خوبي با آب سرد خيس شدند مي‌توان از يك شوينده مناسب براي شستن آن‌ها استفاده كرد. بايد توجه داشت كه شوينده‌ها بايد ملايم باشند و خاصيت اسيدي يا بازي بسيار زيادي نداشته باشند. در غير اين صورت ممكن است باعث آسيب ديدن فرش شوند. پودرهاي لباسشويي دستي، پودر صابون و مايع ظرف‌شويي مي‌توانند انتخاب مناسبي براي تميز كردن انواع فرش‌هاي دستبافت باشند.

شستن فرش‌ها
بعد از خيس كردن و انتخاب مواد شوينده مناسب نوبت به شستشوي فرش دستبافت مي‌رسد. براي شستن اين نوع فرش‌ها نبايد فشار زيادي به آن‌ها وارد كرد و يا از برس‌هاي بسيار زبر استفاده كرد. مي‌توان از يك اسفنج يا يك جاروي نرم براي پخش كردن كف بر روي فرش بهره برد. و سپس به آرامي با جارو و پاروي مخصوص لكه‌ها را تميز كرد. در نهايت بايد فرش را به مدت ۱ ساعت در همان حالت رها كرد تا كاملاً آب آن خارج شود.

خشك‌كردن نهايي فرش
خشك‌كردن فرش‌ها از مهم‌ترين مراحل شستشوي فرش دستبافت است چرا كه اگر رطوبت و آب موجود در فرش به درستي خشك نشود ممكن است باعث ايجاد بوي بد، تغيير رنگ و زرد شدن آن شود. همچنين فرش‌هايي كه قابليت پخش رنگ دارند به هيچ عنوان نبايد لول شوند چون ممكن است تداخل رنگ ايجاد شده و آسيب‌هاي زيادي به آنها وارد شود. در نهايت و بعد از خشك شدن كامل فرش مي‌توان آن را در جهت خواب فرش جارو كشيد تا ظاهر آن شبيه قبل شده و زيبايي و جذابيت آن حفظ شود.



شستشوي فرش دستبافت در قاليشويي
خوشبختانه امروزه در تمامي شهرها شركت‌هاي متعدد قاليشويي در حال فعاليت هستند و خدمات مختلفي به مشتريان خود ارائه مي‌كنند. افرادي كه توان، مهارت و دانش كافي براي شستن فرش‌هاي دستبافت در خانه را ندارند و يا از نظر فضا، زمان، انرژي و ... محدوديت دارند مي‌توانند از خدمات سفارش آنلاين قاليشويي استفاده كنند و فرش‌هاي خود را براي شستشو به اين شركت‌ها واگذار كنند.

شركت‌هاي قاليشويي امروزه از انواع تجهيزات مدرن و به‌روز دنيا و نيروهاي مجرب و متخصص بهره مي‌برند و براي شستن هر كران از انواع فرش‌ها از انواع مواد شوينده نانو و مخصوص استفاده مي‌كنند. در اين شركت‌ها تمامي مراحل شستشوي فرش‌ها همانند شستن فرش دستبافت در خانه انجام مي‌شود با اين تفاوت كه دستگاه‌ها و تجهيزات مورد استفاده از نوع صنعتي بوده و نتيجه بسيار بهتري به همراه دارند.

عمليات گردگيري، لكه‌گيري، خيس كردن، شستشو، خشك‌كردن و ساير جزئيات شستن فرش‌ها در اين شركت‌ها به صورت دقيق و اصولي انجام مي‌شود و هيچ‌گونه آسيب و خسارتي به فرش‌ها وارد نمي‌شود.

بهترين روش شستشوي فرش دستبافت
همان‌طور كه گفته شد مي‌توان فرش‌هاي دستبافت را هم در منزل و هم در كارخانه‌هاي قاليشويي شستشو داد و هر كدام از اين روش‌ها مي‌توانند مزايا و معايب خاص خودشان را داشته باشند. با توجه به آنكه فرش‌هاي دستبافت قيمت و ارزش بسيار بالايي دارند و معمولاً الياف و چله‌كشي آن‌ها از موادي همچون ابريشم و پشم است بهترين روش براي شستن آن‌ها استفاده از خدمات قاليشويي است.

شستشوي فرش دستبافت در قاليشويي مي‌تواند مزاياي متعددي در مقايسه با روش سنتي داشته باشد كه مهم‌ترين آن‌ها شامل موارد زير هستند
در اين روش، نحوه شستشو بر اساس نوع فرش، الياف آن، رنگ فرش، ميزان آلودگي‌ها و ميزان عمر فرش انتخاب مي‌شود.

تمامي عمليات شستشوي فرش از ابتدا تا انتها توسط كادر و نيروهاي مجرب و متخصص انجام مي‌شود.

از دستگاه‌ها و تجهيزات مدرن و پيشرفته براي شستن فرش‌ها استفاده مي‌شود.

آبكشي و خشك‌كردن فرش‌ها توسط دستگاه‌هاي مدرن انجام مي‌شود.

خدماتي مانند تعمير، ترميم، رنگ‌برداري، چله‌كشي و ... در شركت‌هاي قاليشويي انجام مي‌شود و چنانچه فرش‌ها دچار آسيب و خسارتي شده باشند به بهترين شكل ممكن برطرف مي‌شوند.

استفاده از خدمات قاليشويي مي‌تواند در هزينه‌ها، انرژي و زمان افراد صرفه‌جويي كند.

قيمت قاليشويي و خدمات آن بر اساس نرخ‌هاي مصوب اتحاديه قالي‌شويان خواهد بود.
شستن فرش دستبافت با استفاده از شامپو فرش
همان‌طور كه گفته شد ممكن است بعضي از فرش‌هاي دستبافت در اثر خيس شدن دچار تداخل و تغيير رنگ شوند به همين دليل بهتر است كه از روش سنتي براي شستن آن‌ها استفاده نشود. استفاده از شامپو فرش مي‌تواند يكي از بهترين روش‌ها براي تميز كردن فرش‌هاي دستبافت باشد.

در اين روش ابتدا گردوغبار موجود بر روي فرش توسط جاروبرقي تميز مي‌شود و سپس مي‌توان ۲ فنجان شامپو را به ۲ ليتر آب اضافه كرده و با استفاده از يك اسفنج تمام سطح فرش تميز نمود. اين كار بايد حداقل ۳۰ دقيقه انجام شود تا لكه‌هاي روي فرش به صورت كامل از بين بروند.

علاوه بر روش‌هاي عنوان شده براي شستشوي فرش دستبافت مي‌توان از روش‌هاي ديگري نيز استفاده كرد كه هر كدام داراي ويژگي‌ها، قابليت‌ها، مزايا و معايب خاص خود هستند. از مهم‌ترين روش‌ها مي‌توان به استفاده از شيشه‌پاك‌كن‌ها، استفاده از سركه سفيد، استفاده از محلول آمونياك، استفاده از جوش‌شيرين، استفاده از هيدروژن پراكسيد و ... اشاره كرد. البته بايد توجه داشت كه قبل از استفاده كامل از هركدام از مواد گفته شده بايد اثرات آن بر روي فرش تست شود.

نحوه نگهداري از فرش‌هاي دستبافت
همان‌گونه كه در شستشوي فرش دستبافت نياز هست كه حساسيت و دقت بالايي به خرج داده شود استفاده و نگهداري از آن‌ها نيز نيازمند توجه به نكات و عوامل مختلفي است. از جمله مهم‌ترين نكات در محافظت و نگهداري از فرش‌هاي دستبافت مي‌توان موارد زير را عنوان نمود.

جمع‌بندي نهايي
فرش‌هاي دستبافت محبوبيت بسيار زيادي در بين مردم دارند اما جذب آلودگي و كثيف شدن آن‌ها مي‌تواند چالش‌ها و دغدغه‌هاي مختلفي براي افراد به همراه داشته باشد.

هرچند كه مي‌توان اين فرش‌ها را به شيوه سنتي شست اما قطعاً استفاده از خدمات شركت‌هاي قاليشويي بسيار بهتر است چراكه هيچ‌گونه آسيب و خسارتي به فرش وارد نمي‌شود و در صورت وجود هرگونه آسيب و مشكلي در آن توسط نيروهاي متخصص و ماهر برطرف مي‌شود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۲۶:۰۸ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی