قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

اعلاشويي فرش چيست و چگونه انجام مي‌شود؟

قاليشويي تهرانپارس

ني ني بان

يكي از انواع شستشوي فرش در قاليشويي‌ها اعلاشويي است. اين نوع شستشو كه به آن شستشوي ويژه هم مي‌گويند، يك مرحله از شستشوي معمولي بالاتر است و فرش شما را بهتر و بيشتر تميز مي‌كند. اين مقاله را بخوانيد تا بهتر بدانيد اعلاشويي فرش چيست و چگونه انجام مي‌شود.


هر چقدر هم كه مراقب كثيف نشدن فرش‌هايتان باشيد، درنهايت مجبور مي‌شويد كه آن‌ها را بشوييد. در واقع، حتي اگر چيزي روي فرش‌هاي شما نريخته باشد، باز هم بر اثر پا خوردن زياد كثيف مي‌شوند و بايد حتماً شسته شوند. اين مقاله را بخوانيد تا بدانيد اعلاشويي فرش چيست و چگونه انجام مي‌شود.

اعلاشويي فرش چيست و چگونه انجام مي‌شود؟

بيشتر بخوانيد: راهكار جلوگيري از كثيف شدن فرش را بلديد؟

در اين مقاله مي‌خوانيد:

اعلاشويي فرش به چه معناست؟
اعلاشويي فرش به چه صورت است؟
تفاوت بين شستشوي معمولي و اعلاشويي
راه حل قاليشويي‌هاي جديد براي برطرف كردن چسبندگي فرش بعد از شستشو
اعلاشويي فرش به چه معناست؟
يكي از انواع شستشوي فرش در قاليشويي‌ها اعلاشويي است. اين نوع شستشو كه به آن شستشوي ويژه هم مي‌گويند، يك مرحله از شستشوي معمولي بالاتر است و فرش شما را بهتر و بيشتر تميز مي‌كند.

اعلاشويي فرش به چه معناست؟

بيشتر بخوانيد: قاليشويي آنلاين در غرب تهران و هزينه آن

اعلاشويي فرش به چه صورت است؟
اعلاشويي فرش نوعي شستشوي ويژه است كه ۲ برابر بيشتر از شستشوي معمولي، فرش‌هاي شما را تميز مي‌كند.
ممكن است روش اعلاشويي فرش در قاليشويي‌هاي مختلف كمي متفاوت باشد. اما اساساً شامل موارد زير است:

شستشوي دقيق فرش
شستشوي فرش با مواد مخصوص
شستشوي فرش در ۲ نوبت
در مرحله‌ي اول، فرش يك دور به صورت معمولي شسته مي‌شود. البته مواد شوينده‌ي استفاده شده، مرغوب‌تر و باكيفيت‌تر از شستشوهاي معمولي هستند. در مرحله‌ي بعدي، فرآيند لكه برداري شروع مي‌شود. در واقع، هر نوع لكه‌اي كه روي فرش شما باشد، در اين مرحله توسط كارشناسان بررسي شده و با مواد مخصوص پاك و تميز مي‌شود.

اعلاشويي فرش به چه صورت است؟

بيشتر بخوانيد: قيمت قاليشويي در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به چه عواملي بستگي دارد؟

ميزان دقت لكه برداري در اعلاشويي فرش بيشتر است.
در نهايت، قاليشويي تار و پود فرش را با مواد مخصوصي براق كرده و آن را با اتو پرس‌هاي ويژه، اتوكشي و خشك مي‌كند. بسته بندي نهايي نيز طوري انجام مي‌گيرد كه فرش در جريان انتقال به خانه‌ي شما دوباره كثيف نشود. در واقع، بسته بندي فرش‌هايي كه شستشوي ويژه مي‌شوند، معمولاً شيك و لاكچري است.

بيشتر بخوانيد: نحوه شستشوي فرش در قاليشويي اديب

تفاوت بين شستشوي معمولي و اعلاشويي
تفاوت اعلاشويي و شستشوي عادي در ۳ چيز است:

ميزان دقت در لكه برداري
تعداد دفعات شستشو
مواد شوينده‌ي مورد استفاده
ميزان دقت لكه برداري در اعلاشويي فرش بيشتر است. زيرا همان‌طور كه گفتيم، در اين مدل شستشو فرش‌ها در ۲ نوبت شسته مي‌شوند. هم‌چنين، مواد شوينده‌اي كه استفاده مي‌شوند نيز قوي‌تر و مرغوب‌تر هستند.

تفاوت بين شستشوي معمولي و اعلاشويي

بيشتر بخوانيد: شستشوي فرش دستباف و ماشيني در سريع‌ ترين زمان

معمولاً قاليشويي از يك نرم كننده‌ي مخصوص استفاده مي‌كند تا نرمي و لطافت اوليه‌ي فرش را به آن برگرداند.
البته ممكن است اين شستشوي زياد شما را به فكر بيندازد كه نكند از كيفيت تار و پودهاي فرش‌تان كم شود يا رنگ آن بپرد؟
رخ ندادن اين اتفاقات تا حد زيادي به جنس خود فرش بستگي دارد. اگر فرش شما جنس خوبي داشته باشد و شما آن را به يك قاليشويي خوب سپرده باشيد، نيازي به نگراني نيست.
حتي در اعلاشويي هم مواد شوينده طوري انتخاب مي‌شوند كه صرف نظر از قدرت پاك كنندگي خود، آسيبي به رنگ يا بافت اصلي فرش نرسانند. هم‌چنين معمولاً قاليشويي از يك نرم كننده‌ي مخصوص نيز استفاده مي‌كند تا نرمي و لطافت اوليه‌ي فرش را به آن برگرداند.

اعلاشويي فرش چيست؟

بيشتر بخوانيد: بهترين قاليشويي شمال تهران

راه حل قاليشويي‌هاي جديد براي برطرف كردن چسبندگي فرش بعد از شستشو
يكي از نگراني‌هاي افراد درباره‌ي اعلاشويي فرش، باقي ماندن احساس چسبندگي بر اثر مصرف زياد مواد شوينده است. بنابراين لازم ديديم كه اين مسئله را نيز در اين مقاله مطرح كنيم.

اعلاشويي فرش چگونه انجام مي‌شود؟

بيشتر بخوانيد: انواع فرش پرز بلند، فرش شگي چيست و چه مزايا و معايبي دارد؟

اول از همه، بايد بدانيم كه منظورمان از احساس چسبندگي فرش بعد از شستشو چيست؟

محلول پاك كننده با نفوذ به الياف فرش با خاك و لكه‌ها تركيب شده و مخلوط كثيف نهايي، با دستگاه مكنده بيرون كشيده مي‌شود.
در بسياري از روش‌هاي سنتي قاليشويي از نوعي صابون، شامپو يا مواد شوينده‌ي شيميايي استفاده مي‌شود كه با فشار آب داغ به فرش انتقال پيدا مي‌كند. سپس، اين محلول پاك كننده با نفوذ به الياف فرش با خاك و لكه‌ها تركيب شده و مخلوط كثيف نهايي، با دستگاه مكنده از فرش بيرون كشيده مي‌شود.
دستگاه مكنده تا حد زيادي كارش را خوب انجام مي‌دهد. اما با اين حال، بخش قابل توجهي از محلول پاك كننده در الياف فرش باقي مي‌ماند. البته اين مواد، همراه با خشك شدن فرش و تبخير آب خشك مي‌شوند. اما باز هم ممكن است مقداري از آن‌ها در داخل فرش باقي بماند و احساس چسبندگي ايجاد كند.

اعلاشويي فرش

بيشتر بخوانيد: انتخاب قاليشويي يا خشكشويي فرش

چسبندگي فرش بعد از شستشو براي اكثر افراد آزار دهنده است.
چسبندگي فرش بعد از شستشو براي اكثر افراد آزار دهنده است. اما معايب بدتري هم دارد! اول اين‌كه الياف فرش را سفت‌ و خشك مي‌كند. دوم اين‌كه مثل يك آهنرباي قوي، تمام كثيفي‌ها را به سمت خود مي‌كشد! بدتر اين‌كه حتي با جاروبرقي زدن نيز نمي‌توان گرد و خاك‌هاي چسبيده به الياف فرش را خارج كرد.



حال، راه حل قاليشويي‌هاي جديد براي جلوگيري از چسبندگي فرش چيست؟

ماده‌ي شوينده در اين فناوري، آب تقويت شده‌اي است كه الكتروليز و اكسيد مي‌شود تا محلول تميز‌ كننده‌اي بسيار قدرتمند، اما ايمن و غيرسمي ايجاد كند.
قاليشويي‌هاي جديد از مواد شوينده و روش‌هاي نوين استفاده مي‌كنند. يكي از اين روش‌ها، نوعي فناوري نوين به نام Zerorez است كه نام كامل آن به فارسي مي‌شود: بدون باقي مانده.
ماده‌ي شوينده در اين فناوري، آب تقويت شده‌اي است كه الكتروليز و اكسيد مي‌شود تا محلول تميز‌ كننده‌اي بسيار قدرتمند، اما ايمن و غيرسمي ايجاد كند. سپس اين ماده با استفاده از اسپري فشار روي الياف فرش اعمال مي‌شود تا طيف وسيعي از كثيفي‌ها و مواد مضر را از بين ببرد.
سپس خاك امولوسيون شده‌ي موجود در الياف فرش با ميله‌ي مكنده‌ي بسيار قدرتمندي بيرون كشيده مي‌شود . در نهايت، ميزان آب بسيار كمي در سطح فرش باقي مي‌ماند كه خيلي سريع و بدون هيچ‌گونه اثري خشك مي‌شود.

توليد كننده شيد

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۱۳:۴۰ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی