قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

بهترين روش شستشوي فرش هنگام خانه‌تكاني

قاليشويي

برنا نيوز

امروزه شركت‌هاي قاليشويي متعددي در سراسر كشور وجود دارند كه خدمات متعددي به مشتريان خود ارائه مي‌كنند و مي‌توانند حجم زيادي از فشار و سنگيني خانه‌تكاني را از روي دوش افراد بردارند.


مي‌توان گفت يكي زيباترين رسوم ايرانيان در شروع سال نو خانه‌تكاني و نونوار كردن منازل است و زماني كه روزهاي پاياني سال فرا مي‌رسد مردم با اين كار به استقبال سال نو مي‌روند و خود را براي ديدوبازديدهاي نوروزي آماده مي‌كنند. نظافت و شستن فرش از مهم‌ترين كارهايي است كه در زمان خانه‌تكاني انجام مي‌شود. شستشوي فرش مي‌تواند با توجه به نوع فرش‌ها، بافت و الياف آنها، تعداد رنگ، ميزان آلودگي و ... به روش‌هاي مختلفي انجام شود.

اگرچه در گذشته افراد به صورت سنتي اقدام به شستشوي فرش‌ها، مبلمان، موكت و ... در زمان خانه‌تكاني مي‌كردند اما خوشبختانه امروزه شركت‌هاي قاليشويي متعددي در سراسر كشور وجود دارند كه خدمات متعددي به مشتريان خود ارائه مي‌كنند و مي‌توانند حجم زيادي از فشار و سنگيني خانه‌تكاني را از روي دوش افراد بردارند.


انتخاب روش مناسب شستشوي فرش

بيشتر بخوانيد:
دوره آموزشي كارآفريني درحوزه فرش دستباف
شبكه بانكي از امتحان خود روسفيد بيرون آمد
به صورت كلي دو روش براي شستن فرش‌ها وجود دارند كه شامل شستن سنتي و شستن مدرن و ماشيني است. در روش سنتي افراد شخصاً و به كمك دوستان و آشنايان اقدام به شستن فرش‌ها مي‌كنند. البته بايد توجه داشته كه شستن سنتي فرش‌ها مي‌تواند معايب متعددي داشته باشد كه مهم‌ترين آنها شامل موارد زير است.

در شستن فرش‌ها به شيوه سنتي لازم است كه افراد به يك فضاي بزرگ و تميز دسترسي داشته باشند و آب كافي براي اين كار در اختيار آنها قرار داشته باشد.

شستن فرش‌ها امري زمان‌بر است و با توجه به آنكه در زمان خانه‌تكاني حجم كارها بسيار بيشتر از ساير زمان‌هاي سال است مي‌تواند تأخير زيادي در خانه‌تكاني ايجاد كند. همچنين براي خشك ‌كردن فرش‌هاي شسته شده نياز به يك فضاي عاري از گردوغبار و حاوي نور مناسب است.

شستشوي فرش دستباف و حتي فرش‌هاي ماشيني به صورت سنتي مي‌تواند ريسك بزرگي باشد چرا كه انتخاب مواد شوينده براي فرش‌ها اهميت بالايي دارد و نياز به دانش و مهارت تخصصي دارد و ممكن است افراد عادي اين دانش را نداشته باشند.

روش سنتي مي‌تواند انرژي زيادي از افراد بگيرد و معمولاً شستن فرش‌ها نياز به چندين نفر نيروي كارآمد دارد.

شستن فرش‌ها به صورت مدرن و استفاده از خدمات شركت‌هاي قاليشويي مي‌تواند بهترين و مطمئن‌ترين روش باشد. چرا كه شركت‌هاي قاليشويي از نيروهاي كارآمد و متخصص، تجهيزات و دستگاه‌هاي مدرن و ماشين‌آلات مجهز برخوردار هستند و هر كدام از فرش‌ها را با توجه به نوع بافت و الياف و رنگ آنها شستشو مي‌دهند. همچنين مي‌توانند باعث صرفه‌جويي در زمان، هزينه‌ها و انرژي افراد شوند. شركت‌هاي قاليشويي همچنين از كارشناسان و نيروهاي متخصص برخوردار هستند و چنانچه فرش‌ها دچار آسيب و خسارتي شده باشند مي‌توانند به‌راحتي آنها را ترميم و تعمير كرده و اجازه آسيب‌هاي بيشتري به آنها ندهند.

نكات مهم قبل از شستن فرش

تفاوتي نمي‌كند كه فرش‌ها به كدام روش شسته مي‌شوند و در هر حالت لازم است كه افراد قبل از اقدام به شستشو و يا در هنگام شستن فرش به نكات و فاكتورهاي مختلفي توجه داشته باشند كه مهم‌ترين آنها شامل موارد زير هستند:

لازم است كه قبل از اقدام به شستشوي فرش‌ها گردوغبار موجود بر روي سطح آن يا داخل الياف را با استفاده از جاروبرقي تميز كرد. براي اين كار نبايد اقدام به تكاندن شديد فرش، ضربه زدن به آن و استفاده از برس‌هاي زبر و سنتي كرد.

قبل از شستن فرش حتماً بايد به رنگ دهي آن توجه شود. چنانچه فرش‌ها رنگ بدهند ممكن است دچار آسيب و خسارت‌هاي جبران‌ناپذيري شوند. براي تست رنگ دهي مي‌توان از يك دستمال مرطوب تميز و سفيد استفاده كرد و چنانچه رنگ دهي فرش تائيد شد حتماً از خدمات شركت‌هاي قاليشويي براي شستن فرش‌ها استفاده شود.

قبل از شروع شستن فرش‌ها لازم است كه كاملاً بررسي شوند تمامي قسمت‌هاي آن از نظر پارگي، بيدخوردگي، فرسودگي و ... بررسي شوند تا در هنگام شستشو توسعه پيدا نكنند و سريعاً تعمير و ترميم شوند.

زماني كه افراد در منزل اقدام به شستن فرش‌ها مي‌كنند بهتر است اين كار را در يك سطح شيب‌دار انجام دهند تا آب و آلودگي‌هاي اضافي به‌راحتي خارج شود.

از مواد شوينده با خاصيت قليايي و اسيدي قوي نبايد استفاده شود و حتماً براي انتخاب شوينده‌ها بايد به بافت و الياف فرش‌ها و نوع آنها توجه شود.

مراحل شستشوي فرش در منزل

چنانچه افراد به شركت‌هاي قاليشويي دسترسي نداشته و قصد داشته باشند كه فرش‌ها را در منزل تميز كنند لازم است كه حتماً مراحل مختلفي را انجام دهند تا بهترين نتيجه را دريافت كنند.

در مرحله اول همان‌طور كه گفته شد لازم است فرش‌ها از نظر گردوغبار و آلودگي‌ها كاملاً تميز شوند. براي اين كار لازم است كه افراد حتماً از جاروبرقي براي تميزي و پاك‌سازي سطح فرش‌ها و بافت و الياف آن استفاده كند و از ضربه زدن و تكاندن فرش‌ها خصوصاً فرش‌هاي دستبافت خودداري كنند.

در مرحله دوم و قبل از اقدام به شستشوي فرش لازم است كه تمامي بخش‌هاي آن كاملاً بررسي شوند چرا كه فرش‌ها ممكن است دچار عارضه‌هايي همچون بيدخوردگي، فرسودگي، پارگي و ... شده باشند و در صورت ترميم نشدن مي‌توانند گسترش پيدا كنند.

بعد از انجام مراحل گفته شده و تست رنگ دهي فرش‌ها بايد به صورت كامل خيسانده شوند تا آلودگي‌هاي موجود بر روي سطح و داخل الياف آنها نرم شده و تميز كردن آنها راحت‌تر شود.

در مرحله بعدي لازم است كه مواد شوينده مناسبي براي فرش انتخاب شود و براي اين كار بايد به نوع فرش‌ها، نوع بافت و الياف آنها، ميزان آلودگي‌ها، نوع آلودگي و ... توجه داشت و سپس اقدام به شستن فرش‌ها كرد.

بعد از شستن فرش‌ها لازم است كه به صورت كامل آبكشي شوند چرا كه عدم آبكشي صحيح فرش‌ها و خارج نشدن زردابه آنها باعث مي‌شود كه بافت و ريشه‌هاي فرش زرد و بد بو شود.

در نهايت بايد فرش‌ها در يك محل مناسب و بدون گردوغبار كه هواي مناسبي داشته باشد خشك شود. بهتر است كه از فرش‌ها در معرض نور مستقيم خورشيد قرار نگيرند و لازم است كه حتماً به صورت كامل خشك شوند تا از رشد قارچ، باكتري، ميكروب و ... جلوگيري شود.



شستن فرش دستباف در قاليشويي

همان‌طور كه گفته شد بهترين روش براي شستشوي فرش ماشيني و فرش‌هاي دستبافت استفاده از خدمات شركت‌هاي قاليشويي است. اين شركت‌ها از تجهيزات مدرن و ماشين‌آلات به‌روز برخوردار هستند و با در اختيار داشتن نيروهاي متخصص و ماهر و باسابقه مي‌توانند به بهترين شيوه ممكن فرش‌ها را تميز كنند. شستن فرش در قاليشويي مي‌تواند مزيت‌هاي متعددي داشته باشد كه مهم‌ترين آنها شستشوي اصولي و مرحله‌به‌مرحله است.

در اين شركت‌ها نيروهاي متخصصي حضور دارند و درصورتي‌كه فرش‌ها دچار آسيب و خسارتي شده باشند عمليات ترميم فرش به صورت حرفه‌اي و تخصصي انجام مي‌شود. فرش‌هاي دستبافت داراي بافت و الياف منحصربه‌فردي هستند و معمولاً از قيمت‌هاي بسيار بالايي برخوردار هستند بنابراين روش شستشوي آنها در هنگام خانه‌تكاني اهميت بسيار بالايي دارد و بهترين روش استفاده از خدمات شركت‌هاي قاليشويي است.

جمع‌بندي نهايي

همان‌گونه كه ژاپني‌ها در اواخر سال طبق رسمي به نام اوسوجي اقدام به خانه‌تكاني و تميزكاري مي‌كنند، ايراني‌ها نيز در اواخر ماه اسفند و با نزديك شدن به عيد باستاني نوروز اقدام به خانه‌تكاني و تميز كردن فرش مي‌كنند. هرچند كه مي‌توان فرش‌ها را به صورت سنتي و در منزل شست اما ازآنجاكه در زمان خانه‌تكاني حجم كارها بسيار زياد است بهترين روش براي شستن فرش‌هاي ماشيني و دستبافت، مبلمان، موكت و ... استفاده از خدمات شركت‌هاي قاليشويي است.

سمپاشي رستوران

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۴۷:۰۹ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی