قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

قيمت قاليشويي در بهترين قاليشويي هاي تهران

قاليشويي تهرانپارس

 

قيمت قاليشويي مي‌تواند به عوامل مختلفي وابسته باشد. طبيعتا اين هزينه در بهترين قاليشويي‌هاي تهران مي‌تواند بالاتر باشد. بهترين قاليشويي‌هاي تهران كدامند؟ قيمت شستشوي فرش در بهتري قاليشويي چقدر است؟

برترين‌ها: زندگي در قرن ۲۱ و عصر مدرن بسياري از جنبه‌هاي سنتي خود را از دست داده است. اگر پاي صحبت بزرگتر‌ها بنشينيد متوجه مي‌شويد كه در سال‌هاي نه چندان دور از مهم‌ترين نشانه‌هاي نزديكي به عيد نوروز انبوه قالي‌ها و فرش‌هاي شسته شده در پشت بام و يا حياط منازل بود.


امروزه، اما با بيشتر شدن مشغله افراد و حتي ميل بيشتر ما به آسودگي، در بعضي نقاط شهر ديدن شستشوي دستي فرش و قاليشويي سنتي شايد تعجب آور باشد. البته با زياد شدن شركت‌هاي قاليشويي و رقابت زياد بين آن‌ها كه منجر به مقرون به صرفه شدن قيمت قاليشويي و همچنين بالا‌تر رفتن كيفيت كار اين شركت‌هاي قاليشويي شده، شايد چندان عجيب نباشد كه ديگر كسي ميلي به قاليشويي به شكل سنتي نداشته باشد.

در اين مقاله پس از مرور كوتاهي بر قاليشويي سنتي به شركت‌هاي قاليشويي مي‌پردازيم و در نهايت قيمت استفاده از خدمات شركت‌هاي قاليشويي را با هم مرور مي‌كنيم.

يكي از نكات مهم درباره استفاده از خدمات شركت‌هاي قاليشويي، پرهيز از مراجعه به شركت‌هاي قاليشويي در ايام شلوغ سال است. اگر توقع دريافت بالاترين كيفيت از شركت قاليشويي را داريد و يا از تاخير در دريافت قالي هايتان بيزاريد بهتر است با اندكي برنامه ريزي عمليات قاليشويي را قبل از شلوغي‌هاي عيد به انجام برسانيد.

قيمت قاليشويي در بهترين قاليشويي هاي تهران

طبق تعهدات بيشتر شركت‌هاي قاليشويي، از زمان تحويل گرفتن فرش‌ها تا زمان تحويل نبايد بيشتر از ۳ روز زمان ببرد. البته توجه داشته باشيد كه اگر براي مثال در شلوغي‌هاي عيد نوروز سراغ شركت‌هاي قاليشويي رفته ايد قضيه به طور كلي متفاوت است وعمليات قاليشويي و تحويل فرش زمان بيشتري خواهد برد.

امروزه اكثر شركت‌هاي قاليشويي، عمليات قاليشويي را به شكل‌هاي گوناگون و با تجهيزات متفاوتي به انجام مي‌رسانند در نتيجه ممكن است قيمت قاليشويي و كيفيت كار قاليشويي بسيار متفاوت باشد. بهتر است در زمان تماس با شركت قاليشويي در مورد نحوه انجام عمليات قاليشويي و قيمت آن سوال بفرمائيد.

عوامل موثر بر قيمت خدمات قاليشويي
البته فراموش نشود كه معيار اصلي تعيين قيمت خدمات قاليشويي، همان نرخ مصوبي است كه از سوي مراجع رسمي اعلام مي‌شود و در پايان مقاله با هم مرور خواهيم كرد، اما با توجه به تنوع خدمات قاليشويي، كار تخمين قيمت قاليشويي به اين سادگي نيست. در زير برخي عوامل موثر بر قيمت خدمات قاليشويي را بررسي مي‌كنيم:

آيا نوع فرش بر قيمت خدمات قاليشويي تاثير مي‌گذارد؟
بله، چرا كه نوع بافت و جنس فرش فرآيند قاليشويي را تعيين مي‌كند. قالي‌هاي با تراكم بيشتر، عمليات قاليشويي دشوارتري به دنبال خواهند داشت و به همين دليل است كه معمولا پرسنل شركت‌هاي قاليشويي پس از بررسي فرش و قالي شما قيمت خدمات قاليشويي را اعلام مي‌كنند.

براي مثال فرش‌هاي دست بافت را در نظر بگيريد. فرش‌هاي دستباف به دليل ظرافت و تراكم تار و پود آن‌ها، حتما بايد به صورت دستي و با دقت زياد شسته شوند و عموما از محلول‌هاي شوينده قوي در عمليات قاليشويي فرش‌هاي دست بافت استفاده نمي‌شود. به همين دليل بسياري از افراد به درستي عمليات قاليشويي فرش‌هاي دستباف را يك امر تخصصي مي‌دانند و اين موضوع در افزايش قيمت قاليشويي تاثيرگذار است.

قيمت قاليشويي در بهترين قاليشويي هاي تهران

تاثير ابعاد فرش بر قيمت قاليشويي
اندازه و ابعاد فرش بدون شك مهم‌ترين عامل تغيير قيمت قاليشويي است به طوري كه در نرخنامه‌اي كه توسط اتحاديه صنف قالي شويان منتشر مي‌شود، قيمت خدمات قاليشويي بر اساس اندازه و ابعاد فرش و قاليست. قيمت قاليشويي بر اساس متراژ فرش تعيين مي‌شود و هرچه ابعاد فرش (به متر مربع) بيشتر باشد، قيمت قاليشويي بيشتر خواهد بود.

انواع مختلف قاليشويي و هزينه‌هاي متفاوت براي قاليشويي
امروزه خدمات بيشتر شركت‌هاي قاليشويي را مي‌توان به اين ۳ دسته كالي تقسيم نمود:

قاليشويي دستي
قاليشويي نيمه اتوماتيك
قاليشويي تمام اتوماتيك
تفاوتي نمي‌كند كه از ديد مشتري قاليشويي به موضوع نگاه كنيم يا از ديد مدير شركت قاليشويي، در هر دو صورت بايد در نظر داشت كه هرچند قيمت راه اندازي يك شركت قاليشويي با تجهيزات تمام يا نيمه اتوماتيك قاليشويي بسيار بيشتر است از سرمايه اوليه مورد نياز براي قاليشويي كه قصد دارد تمام مراحل كار قاليشويي را به صورت دستي انجام دهد، اما در طولاني مدت قاليشويي دستي قيمت‌هاي بيشتري خواهد داشت. توجه داشته باشيد كه در طول زمان قيمت اسكان، خوراك و دستمزد كارگران در قاليشويي تمام دستي، راهي جز بالا بردن قيمت قاليشويي دريافتي از مشتري، باقي نمي‌ماند.

قيمت قاليشويي در بهترين قاليشويي هاي تهران

قيمت قاليشويي بسته به محلول‌هاي شوينده استفاده شده در قاليشويي
البته فراموش نكنيد كه در روند استاندارد قاليشويي جز در موارد عتيقه و قيمتي بودن فرش و قالي، شما حق انتخاب نوع مواد شوينده در فرآيند قاليشويي را نداريد. با اين وجود بد نيست بدانيد كه انتخاب مواد شوينده در قاليشويي، مانند راه رفتن بر باميست كه اگر بيش از حد به هر طرف متمايل شويد خواهيد افتاد. معني اين مثال را زماني درخواهيد يافت كه به ياد بياوريد چه انتظاري از شركت قاليشويي داريد.

انتظار اصلي شما بدون شك تميزي فرش هايتان است، اما با در نظر داشتن حفظ كيفيت آن ها. در برخي شركت‌هاي قاليشويي چه به دليل ارزان بودن يا پاكيزگي زياد فرش‌ها از محلول‌هاي شوينده اسيدي استفاده مي‌كنند كه پس از انجام عمليات قاليشويي خسارات جبران ناپذيري به تار و پود و بافت فرش شماخواهد زد. تنها يك شركت قاليشويي خوشنام و با تجربه است كه در عين در نظر داشتن سلامتي فرش شما، نهايت تلاش را براي پاكيزگي آن‌ها به كار خواهند بست.

تاثير هزينه حمل و نقل بر قيمت نهايي قاليشويي
اين مورد بستگي به شركت قاليشويي دارد كه انتخاب كرده ايد. برخي از شركت‌هاي قاليشويي حمل و نقل فرش‌ها را رايگان انجام مي‌دهند، اما حتي در صورت دريافت هزينه حمل و نقل هم، بسيار به صرفه‌تر از انتقال فرش‌ها به شركت قاليشويي و برگرداندن آن‌ها توسط خودتان خواهد بود.

خدمات اضافي و بالا رفتن قيمت قاليشويي
برخي از شركت‌هاي قاليشويي علاوه بر شستشوي فرش ها، خدمات مرتبط ديگري هم ارائه مي‌دهند مانند ريشه بافي و شيرازه بافي، لكه ‎‌گيري فرش و قالي، پرزگيري و رفوگري. در صورت درخواست شما از شركت قاليشويي و پس از توافق بر قيمت علاوه بر قاليشويي هر كدام از اين خدمات به شما ارائه خواهد شد. جالب است بدانيد برخي از شركت‌هاي قاليشويي تمام موارد مربوط به ترميم فرش و قالي را تحت عنوان اعلاءشويي انجام ميدهند. پس اگر فرش شما در وضعيت خوبي به سر نمي‌برد بهتر است با انتخاب اعلاءشويي بجاي قاليشويي معمولي، با پرداخت هزينه بيشتر نه تنها فرشتان را تميز بلكه سالم تحويل بگيريد.

باشگاه ورزشي بانوان سعادت آباد

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۲۵:۵۷ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی