قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

تطهير هفتگي ۲ هزار تخته قالي در مسجدالحرام

 

 

قاليشويي حكيميه

توليت مسجدالحرام هر هفته ۲ هزار تخته فرش را از مسجد به قالي‌شويي ويژه اين مكان مقدس منتقل كرده و همين تعداد فرش شست‌‌‌وشو داده شده را در مسجد پهن مي‌كنند.

شست‌وشوي فرشهاي مسجدالحرام

 

به گزارش ايكنا به نقل از العربيه، مسئولين مسجدالحرام هر هفته ۲ هزار تخته فرش را از اين مسجد به قالي‌شويي منتقل كرده و همين تعداد تخته فرش شسته، ضدعفوني و معطر شده را جايگزين آن مي‌كنند.

 

رياست كل امور مسجدالحرام و مسجدالنبي به صورت شبانه‌روزي به امر نظافت، استريل و عطرافشاني فرش‌هاي مسجدالحرام مي‌پردازند و هر هفته ۱۵۰۰ تخته فرش در داخل قالي‌شويي رياست كل و واقع در منطقه كدي مكه مكرمه شست‌و‌شو مي‌شود تا از تميز بودن فرش‌ها براي حفظ سلامتي زائران خانه خدا اطمينان حاصل شود.

جابر الودعاني، رئيس اداره تطهير فرش‌هاي مسجدالحرام مي‌گويد: رياست كل امور مسجدالحرام و مسجدالنبي در منطقه كدي مكه مكرمه يك قالي‌شويي ويژه شست‌و‌شو و نظارت بر فرش‌هاي مسجدالحرام تأسيس كرده است كه به جديدترين ابزارها و تجهيزات ويژه در زمينه نظافت و شست‌و‌شو و نگهداري فرش‌ها با فناوري بالا مجهز است.

 

شست‌وشوي فرشهاي مسجدالحرام

 

وي افزود:‌ تيمي از متخصصان هم بر مراحل شست‌وشوي فرش‌هاي مسجدالحرام نظارت مي‌كنند تا از انجام آن طبق اصول فني و عاري بودن آن از هر گونه عيبي با استفاده از آخرين فناوري‌هاي روز اطمينان حاصل كنند.

او افزود: هر هفته ۲ هزار تخته فرش به قالي‌شويي منتقل مي‌شود و همين تعداد فرش شسته شده از قالي‌شويي تحويل مسجدالحرام داده مي‌شود.

 

وي گفت: مرحله نخست شست‌و‌شوي فرش‌هاي مسجدالحرام گرفتن گرد و غبار و خاك فرش‌ها با فناوري‌هاي باكيفيت آغاز مي‌شود و در مرحله دوم با مواد ضد عفوني كننده و مواد شوينده فرش‌ها شست‌وشو داده مي‌شوند و سپس خوب آبكشي مي‌شوند و در مرحله سوم فرش‌ها را در لوله‌هاي مخصوصي قرار مي‌دهند تا آب آن خشك شود و در مرحله چهارم و نهايي فرش‌ها را روي چوب‌هايي زير نور خوشيد پهن مي‌كنند و در همين حين فن‌هايي را هم مقابل فرش‌ها روشن مي‌كنند تا عمليات خشك شدن فرش را تسريع دهد؛ سپس فرش‌ها را با جاروبرقي جارو مي‌كشند و بار ديگر ضدعفوني و استريل شده و با گلاب طبيعي هم معطر مي‌كنند و سپس بسته‌بندي و به انبار منتقل مي‌شوند.

 

شست‌وشوي فرشهاي مسجدالحرام

 

الودعاني با بيان اينكه هر ساعت ۲۴۰ متر از فرش‌هاي مسجدالحرام در اين كارگاه شست‌وشو داده شده و به انبار منتقل مي‌شوند، گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار تخته فرش آماده انتقال به مسجدالحرام است. اين قالي شويي همچنين داراي كارگاهي مجهز به جديدترين دستگاه‌ها براي ترميم فرش‌هاي آسيب‌ديده است.

 

او همچنين گفت: در عين حال در داخل مسجدالحرام هم تجهيزات براي شست‌و‌شوي فوري فرش‌ها و جارو كشيدن و نظافت و ضدعفوني آنها در طي شبانه‌روز وجود دارد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۲۵:۴۱ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی