قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش
«عادي انگاري»، فرش قرمزي براي افزايش آمار فوتي‌ها بر اثر كرونا
تهران -ايرنا- «خسته شديم از ماسك زدن، از ضدعفوني كردن هر چيز، از نرفتن به ميهماني و دورهمي» ديالوگي است كه اين روزها بسيار شنيده و گفته مي شود؛ سخناني كه بوي عادي انگاري و رفتن به استقبال ويروس كرونا و مرگ مي‌دهد.
 
گشتي در سطح شهر كه بزني با صحنه هايي روبه رو مي شوي كه نه تنها شوك آور است بلكه بوي خون مي دهد؛ اعلاميه هاي فوت عضو خانواده اي بر اثر كرونا، ديوار خانه اي را سياه كرده است اما چند قدم آن طرف تر مغازه دار، دستفروش و عابراني را مي بيني كه بدون استفاده از ماسك و رعايت شيوه هاي بهداشتي و فاصله فيزيكي با فراغ بال در حال بازارگرمي و خريد و قدم زدن هستند.
 
وقتي از آن ها مي پرسي با وجود افزايش روزانه آمار فوتي ها بر اثر كرونا، چرا حواستان به جان خود و عزيزانتان نيست مي گويد: «اي بابا، تمام اين افراد كه فوت كرده اند، هم رعايت مي كردند و هم واكسن زده اند اما گذرشان به قبرستان افتاد. تا الان كه نگرفتيم از اين به بعد هم نمي گيريم!»
 
با همين شيوه و فرماني كه اين ها مي روند است كه ايرج حريرچي معاون كل وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از فاجعه كاهش رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي در كشور به ۳۸درصد خبر مي دهد و مي گويد: پوشش ماسك در اماكن عمومي در ۲۳ استان از ۳۲ استان، زير ۵۰ درصد است و با توجه به اندازه گيري ميزان تحرك و حركت مردم در سطح جامعه، رفت و آمدهاي مردم نسبت به شرايط عادي يعني تابستان سال‌هاي ۹۶ و ۹۷, هفده درصد بيشتر شده است.  
 
وي تاكيد مي كند: گويي مردم دچار لجبازي با خودشان و هر كسي با گروه ديگر شده است!
مقالات ديگر: قاليشويي تهران نو
راست مي گويد و شاهد مدعا مردماني است كه با اعلام تعطيلي، راه جاده و دشت را در پيش مي گيرند و ساعت ها در ترافيك از فضاهاي عمومي بين راه استفاده مي كنند غافل از اينكه همانند زامبي هاي فيلم «والكينگ دد»، كرونا را از اين سو به آن سو مي برند و سوغاتي مرگ براي عزيزان خود به ارمغان مي آورند.
 
«عادي انگاري»، فرش قرمزي براي افزايش آمار فوتي‌ها بر اثر كرونا
 
حريرچي راست مي گويد، مردم لج كرده اند تا خانواده خود را همانند دانه هاي انار، از هم جدا و در خاك بنشانند؛ مرگي كه راحت نيست و فيلم ها و عكس هاي منتشر شده از بيماران بستري كرونايي در بيمارستان حكايت از دشواري آن دارد و اينكه در صورت استفاده نكردن از ماسك چند گرمي، بايد گلويي پاره شود و دستگاه سنگين تنفس مصنوعي را تحمل كند.
 
فراموش كرده اند نخستين روزهايي كه ويروس كرونا تازه شروع به جولان كرده بود، جمله «چه كنم چه كنم تا بيمار نشوم» نقل محافل بود و همگان مترصد خواندن يا شنيدن مطلبي در مورد پيشگيري از ابتلا به ويروس كرونا بودند.
 
با گذشت چندين ماه از جولان كرونا و عبور پيك هاي مختلف آن از آسمان كشور، حال ديگر قبح اين ويروس تاجدار شكسته و بايد به دنبال راه چاره و يافتن راهكاري براي بازگشت دوباره جديت اجرايي شدن پروتكل هاي بهداشتي مبارزه با كرونا در جامعه و نتيجه بخش بودن طرح تعطيلات به خاطر كرونا گشت.
مقالات ديگر: نايت گارد
موضوعي كه دكتر مصطفي قانعي پور متخصص ريه و عضو ستاد ملي مقابله با كرونا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا، در پاسخ به اينكه چه كنيم تا مردم بيش از هميشه كرونا را جدي بگيرند، مي گويد: يكسري مسائل كه حاكميتي است را نمي توان به مردم سپرد به اين معنا كه اگر وزارت بهداشت خطري احساس كند مبني بر اينكه رعايت نكردن پروتكل ها از سوي گروهي، خطر مرگ براي بقيه به وجود مي آورد، بايست از طريق حاكميت اعمال قانون به گونه اي صورت گيرد كه كسي كه رعايت نمي كند از مجازات عدم رعايت بترسد.
 
قانعي با بيان اينكه يك روز بستن راهها و روز ديگر خواهش كردن از مردم براي خارج نشدن از خانه جواب نمي دهد، تصريح مي كند: حاكميت بايد اين دو را با هم اجرايي كند يعني ضمن درخواست از خانه نشيني، راه ها را هم ببندد.
 
وي ادامه مي دهد: اين كار بايد ادامه دار شود و جريمه عدم سرپيچي را هم بايد به وزارت بهداشت بدهند تا بيمارستان ها را براي پذيرش بيماران مجهزتر كنند.
 
اين پزشك متخصص با يادأوري اينكه فراموش نكنيم در پديده اي كه طول مي كشد و زمان مي برد شاهد افزايش خستگي مردم، كاهش اثر بخشي رسانه اي و پذيرش توصيه ها و افزايش بي تفاوتي ها خواهيم بود، خاطرنشان مي كند: در اين جا بايد روانشناسان اجتماعي به ياري كادر درمان بيايند تا چگونگي حفظ حساسيت ها را آموزش دهند.
 
با تمام گفته و ها و شنيده ها و خواسته ها از مردم در جهت رعايت شيوه هاي بهداشتي و فاصله گذاري فيزيكي، مطالبه عمومي در شرايط حاضر، انجام واكسيناسيون با شتاب بيشتر است؛ وضعيت واكسيناسيون در كشور به هيچ عنوان مطلوب نيست و اين موضوع منجر به سرخوردگي اجتماعي مي‌شود.
از: فاطمه دهقان نيري
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۲۵:۵۴ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی