قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

بلاتكليفي در بازآفريني محوطه نمايشگاه بين‌المللي سابق اصفهان

اصفهان- ايرنا- هنوز تصميم گيري براي بازآفريني محوطه نمايشگاه اطراف پل شهرستان اصفهان نشده كه نظرات مختلفي در اين ارتباط مطرح شده است و به تاكيد كارشناسان براي تحقق اين مهم بايد كار كارشناسي انجام تا اين مكان به بهترين فضاي شهري تبديل شود.

 

به گزارش ايرنا، درست پنجم شهريور ماه سال ۹۴ بود كه نمايشگاه بين المللي استان اصفهان با حضور محمدجواد ظريف وزير امور خارجه، استاندار و شهردار وقت اصفهان در محل روشن دشت از توابع شرق اصفهان كلنگ زني و در آذر ماه سالجاري به بهره برداري رسيد.

 

تا پيش از اين نمايشگاه بين المللي اصفهان در محل پل تاريخي شهرستان برگزار مي شد، جايي كه به زعم خيلي از مسئولان و مردم شايد جاي مناسب براي برگزاري نمايشگاه نبود.

شايد بخواهيد بخوانيد: قاليشويي در جشنواره

 سابقه پيدايش نمايشگاه پل شهرستان دقيق بر مي گردد به سال ۱۳۷۱، يعني زماني كه يك سيرك ايتاليايي براي نمايش آنجا چادر زد و با اين اقدام نطفه پيدايش و توسعه فضايي نمايشگاه را در ذهن مديران وقت ايجاد كرد.

 

در واقع  چادرِ بجاي مانده از سيرك، نقطه عطف انجام ساير اقدامات كالبدي قرار گرفت و در سالهاي بعد سوله‌هاي نمايشگاهي بدون برنامه از پيش انديشيده شده در پي هم احداث شدند تا از اين طريق نياز شهر و صنــــايع به داشتن نمايشگاهي بزرگ بر طرف شود.

 

كاربري فراشهري و بزرگ؛ مقياس جديد نقش كاركردي، هويتي و تاريخي پل شهرستان را به كلي به هم ريخت و آن را تبديل به مهجورترين پل اصفهان نمود به طوري كه برغم وجود ارزشهاي قابل توجه معماري و تاريخي، جايگاه اين پل به عنوان يك عنصر هويت بخش شهري در حد يك گذر دسترسي به ورودي مهمان ناخوانده يعني محوطه نمايشگاه تقليل يافت.

 

از سويي در طي اين سالها، محله هاي اطراف اين محوطه نمايشگاه كه در گذشته به محله خارج شهر و محروم و به روستا بي شباهت نبود، در تغيير و تحولات شهري با تاثير از موقعيت اقتصادي و اجتماعي اين محل نمايشگاهي چهره اي تازه يافت و به يكي از مناطق خوب شهري تبديل شد.

بيشتر بخوانيد: قاليشويي منطقه ۱

رونق فعاليت نمايشگاهي، استقبال شهروندان اصفهاني و توسعه نمايشگاه هاي پرمخاطب و در پي آن محوطه سازي پاركينگ و ساماندهي اطراف آن موجب شد يك سري از مشاغل در مجاورت و يپرامون اين نمايشگاه شكل بگيرد.

 

حال با ساخت نمايشگاه دائمي بين المللي اصفهان و برگزاري مهمترين نمايشگاه هاي داخلي و خارجي، محل قبلي نمايشگاه  نامشخص و بي استفاده استفاده مانده است، ظرفيتي كه بدون شك از لحاظ جايگاه و موقعيت اهميت بسيار زيادي در آن جغرافياي محلي دارد.

تصميمي براي كاربري نمايشگاه پل شهرستان گرفته نشد

 

در حالي پروژه انتقال نمايشگاه بين المللي اصفهان از ماه گذشته به طور رسمي بهره برداري شده است كه مسئولان امر هيچ تصميم قطعي و درستي طي اين چندين سال گذشته در خصوص استفاده از كاربري اين محل نگرفته اند.

 

مدتي پيش علي يار محمديان مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي اصفهان در خصوص تغييركاربري نمايشگاه سابق در پاسخ به خبرنگار ايرنا گفت: براي كاربري اين نمايشگاه هنوز تصميم گيري نهايي گرفته نشده زيرا شركت نمايشگاه ۲ سهامدار شهرداري با ۶۷ درصد و اتاق بازرگاني۳۳ درصد سهام دارد كه بايد در مورد تغييركاربري آن تصميم گيري كنند كه هنوز در اين زمينه نظري اعلام نشده است.

 

بايد تبديل به فضاي شهري شود

 

در اين پيوند، حجت الله غلامي معاون هماهنگي امور عمراني استاندار اصفهان در گفت و گو با ايرنا در خصوص تصميم گيري راجع به  محل سابق نمايشگاه اصفهان گفت: ما اعتقاد داريم اين محل بايد حداقل كارگزاري ممكن را داشته و تبديل به فضاي شهري شود.

 

وي افزود: با توجه به انتقال نمايشگاه به محل جديد، انتظار داريم اين محل همانند پروژه هايي كه قبلا شهربازي بود و بعد تبديل به فضاي شهري شد، چنين كاربري داشته باشد اما اگر پيشنهاداتي در خصوص كاربري آن وجود داشته باشد در جلسات مطرح و تصميم گيري مي كنيم.

 

بهترين تصميم براي كاربري نمايشگاه پل شهرستان

 

همچين عليرضا نصر رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان در حاشيه افتتاح نمايشگاه بين المللي اصفهان گفت؛ كه هنوز تصميمي براي كاربري نمايشگاه بين المللي پل شهرستان اتخاذ نشده است و گزينه‌هايي اعم از كاربري كارآفريني، موزه فرش، توسعه فضاي سبز براي اين مكان مطرح شده است كه با توجه به همجواري با تپه اشرف اين اطمينان خاطر را به شهروندان مي‌دهيم كه بهترين تصميم براي كاربري نمايشگاه فعلي توسط مديريت شهري اتخاذ شود.

 

حال با اين اوصاف مسئولان، بايد دقيق تر و كارشناسي تر به احيا و بازآفريني محل نمايشگاه سابق اصفهان نگاه كنند، ناگفته نماند كه  مجاورت با موقعيت تاريخي تپه اشرف در محوطه اين مكان مي تواند هم به عنوان تهديد و هم به عنوان يك فرصت محسوب مي شود كه به طور قطع بايد لحاظ شود و براي رسيدن به اين نقطه بايد ديد در پيشينه تاريخي اين پل و محوطه اطراف چه كاربري داشته است؟

 

ادامه مطلب

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۲۴:۳۹ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی