قاليشويي فارسي
خبرهاي مرتبطه با شستشوي فرش

 

ماجراي تخريب يك ملك نيمه ساز در ساوه؛‌
 واقعيت چيست؟ساوه - ايرنا- در روزهاي اخير ماموران اداره اجرائيات شهرداري ساوه يك ملك نيمه ساز را در محله شهيد آويني (قاليشويي) شهر تخريب كردند كه انتشار تصاوير و فيلم هاي مربوط به اين اتفاق باعث واكنش هايي در سطح جامعه شد؛ برخي با نگاه احساسي و عاطفي و بسياري هم با نگاه حمايتي و قانوني به اين موضوع پرداختند.
 
به گزارش ايرنا، در فيلمي كه از اين اتفاق در شبكه هاي اجتماعي منتشر شد، هنگامي كه لودر اداره اجرائيات شهرداري قصد تخريب ستون هاي عَلم شده ملك نيمه ساز را دارد فردي كه ظاهرا در حال جوشكاري است همراه با يكي از ستون ها سقوط مي كند.
 
واكنش هاي اوليه به اين تصاوير و فيلم ها همراه با بيان احساسات بود و برخي مدعي بودند كه ملك در واقع يك آلونك شخصي بوده است اما در مقابل اغلب شهروندان برخورد با ساخت و سازهاي غيرمجاز را رسالت اصلي شهرداري مي دانند و در اطلاعيه شهرداري ساوه و همچنين سخنان يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر واقعيت ماجرا مشخص شد.
 
در همين رابطه شهرداري ساوه براي آنكه اذهان عمومي را در خصوص اتفاق ياد شده روشن كند،‌ با صدور اطلاعيه اي توضيحات جامعي ارائه كرد.
 
ناگفته نماند كه در دهه هاي اخير افزون بر ۲۰ محله حاشيه اي به شهر ساوه الحاق شده كه اغلب اين ساخت و سازها به صورت غيرمجاز در زمين هاي قولنامه اي يا بدون كاربري مسكوني انجام شده و اكنون نيز يكي از معضلات مهم مديريت شهري ساوه وجود همين سكونتگاههاي غيررسمي است.
 
حدود ۶۰ درصد از جمعيت ساكن در ساوه را كارگران و اقشار كم درآمد تشكيل مي دهند و روياي خانه دار شدن سبب شده كه بسياري از اين افراد از روش هاي مختلف از جمله خريد زمين هاي قولنامه اي، باغ و اراضي كشاورزي نسبت به ساخت و ساز اقدام كنند هرچند نبايد از مصوبه منع صدور جواز ساخت براي قطعات كمتر از ۱۷۰ مترمربع هم غافل شد كه به اقرار كارشناسان و برخي اعضاي شوراي شهر مانعي بازدارنده براي رويكرد قانوني شهروندان نسبت به ساخت و ساز با اخذ مجوز و پروانه قانوني از شهرداري است.
 
مورد اخير كه در محله قاليشويي ساوه اتفاق افتاد باعث شد كه پيگير اين موضوع شويم، هرچند شهردار ساوه پاسخ تماس خبرنگار ايرنا را نداد اما اطلاعيه صادر شده از سوي روابط عمومي بيانگر مواضع اين نهاد مديريت شهري در مورد واقعه اخير و به صورت كلي در قبال ساخت و سازهاي غير مجاز است.
 
اطلاعيه شهرداري؛‌ جوسازي ها با هدف مشوش كردن اذهان عمومي است
 
روابط عمومي شهرداري ساوه پس از اين اتفاق و براي روشنگري افكار عمومي در اطلاعيه اي توضيحات كاملي را ارائه كرد كه متن آن بدين شرح است:
 
«با توجه به اينكه بر اساس قانون يكي از مهم‌ترين وظايف شهرداري نظارت بر ساخت ‌و سازها در شهر و جلوگيري از احداث بناي غيرمجاز است، در مورخ ۲۰ آبان ماه انجام اين وظيفه قانوني از سوي نيروهاي اجرائيات با هدف جلوگيري از يك مورد تخلف ساختماني در خيابان وحدت (قاليشويي) توسط برخي افراد با حاشيه سازي و شايعه پراكني همراه شد. 
 
از اين رو اداره روابط عمومي شهرداري ساوه بنا بر وظيفه خود براي تنوير افكار عمومي اين موضوع را پيگير و به اطلاع همشهريان عزيز مي رساند كه يكي از روش هاي ساخت وساز در باغات حاشيه شهر همواره اينگونه بوده كه برخي افراد سوجو ضمن توافق با مالكان اين باغات  كه هنوز اقدامي در راستاي ساخت بنا در آنها انجام نشده است، ارتكاب تخلف را عهده دار  و اقدام به ساخت بناهاي غيرمجاز با روش هاي مختلف و موضع گيري عليه ماموران اجرائيات شهرداري در انجام وظيفه مي شوند.
 
 لذا بر اساس بررسي هاي انجام شده افراد مذكور نيز از اشخاص شناسايي شده قاچاق ساز مناطق حاشيه شهر بودند كه در ۲۰ آبان ماه با وجود تذكرات ماموران اجرائيات اقدام به نصب اسكت فلزي براي احداث ملك تجاري در منطقه قاليشويي كردند و پس از اجراي وظيفه قانوني توسط نيروهاي اجرائيات شهرداري ۲ نفر از آنان در حضور ماموران انتظامي اقدام به خودزني كرده و ماموران انتظامي نيز مانع از اين اقدام آنان مي شوند.
 
لازم به ذكر است كه اين افراد هيچ گونه درگيري با نيروهاي اجرائيات شهرداري نداشته اند و پس از اين جوسازي هدايت شده در راستاي  تشويش اذهان عمومي كه در حضور ماموران انتظامي انجام شد، متواري و سپس با پيگيري هاي قضايي حكم بازداشت اين ۲ نفر صادر شد.   
 
اين افراد در اين برنامه هدايت شده همچنين اقدام به تهيه فيلم (و انتشار در) شبكه هاي معاند نمودند و برخي افراد شناسايي شده در فضاي مجازي شهر نيز به اين اقدام غيرقانوني دامن زدند به طوري كه در اين شايعه پراكني حتي كشته شدن يك فرد در زير آوار و تخريب خانه  نيز مطرح شد و بر اساس تصاوير اين ملك اصلا بنا نبوده و در مرحله  نصب اسكلت قرار داشته است.
 
لذا شهرداري از تمامي ظرفيت حقوقي خود در انجام وظيفه قانوني در راستاي مديريت شهر مقابل اين سوء استفاده افراد سودجو ايستاده و هم اينك طرح دعوا در مراجع قضايي با اقتدار در حال پيگيري است.
 
همچنين افرادي كه در فضاي مجازي به حمايت از اين افراد سودجود دامن مي زنند نيز رصد و تحت پيگيرد قانوني قرار خواهند گرفت.
 
 اين در حالي است كه شهرداري و شوراي اسلامي شهر ساوه در سه سال گذشته، رفتار ملايمت آميز را نسبت به نيازمندان واقعي مسكن در مناطق حاشيه شهر داشته و با در نظر گرفتن جميع شرايط فعلي كشور و مشكلات و نياز  مردم به سرپناه، نهايت همكاري را براي خانه دار شدن اقشار ضعيف در دستور كار قرار داده است و برگزاري هفتگي ملاقات هاي مردمي و حضور شخصي هر هفته شهردار ساوه در نقاط مختلف شهر از جمله مناطق حاشيه نشين گواه اين امر است.
 
شهرداري ساوه بر اساس وظيفه قانوني خود با اقتدار در مقابل سوء استفاده سوداگران و افراد سوجو ايستاده و برخورد لازم قانوني را اعمال مي كند و به شهروندن عزيز اطمينان مي دهيم كه اين موضوع بيشتر يك جريان ساختگي بود كه توسط گروهي كه مقاصد خاص را دنبال مي كنند دامن زده شد و يقينا برخورد قانوني لازم با آنان صورت خواهد گرفت.»
 
عضو شوراي شهر ساوه: اقدام اجرائيات مطابق قانون بود
 
عضو شوراي اسلامي شهر ساوه نيز در اين خصوص به ايرنا،‌ گفت: ساخت و سازهاي غيرمجاز از مشكلات اصلي شهر ساوه محسوب مي شود كه در سالهاي اخير به ايجاد مناطق حاشيه نشين دامن زده است.
 
«احمد حاج اميني» اظهار كرد:‌ اقدام اجرائيات شهرداري براي تخريب يك ملك تجاري غيرمجاز در منطقه قاليشويي مطابق قانون بوده و در اين زمينه بايد قانون ملاك عمل همگان باشد.
 
وي اظهار داشت:‌ اگر قرار باشد هر كسي در هر نقطه شهر بدون رعايت قانون و احذ مجوزهاي لازم اقدام به ساخت و ساز كند، شاهد بي نظمي در روند شهرسازي خواهيم بود بنابراين افراد بايد از راه قانون براي ساخت و ساز عمل كنند تا مشكلي براي آنها پيش نيايد.
 
رئيس سابق شوراي اسلامي شهر ساوه گفت: در حادثه اخير، معتقدم كه اجرائيات شهرداري هرچند قانوني عمل كرد اما مي توانست كمي با خويشتن داري بيشتر رفتار كند تا بهانه دست عده اي افراد سودجو داده نشود.
 
وي اظهار كرد: در همين رابطه به زودي جلسه اي با حضور اعضاي شوراي شهر،‌ شهردار و ساير دست اندركاران برگزار خواهيم كرد و بررسي هاي دقيقي در اين خصوص انجام خواهيم داد.
 
حاج اميني گفت: ساخت و سازهاي غيرمجاز علاوه بر اينكه يكي از مشكلات قانوني در شهر محسوب مي شود، به دليل استجكام نداشتن بنا و غيراصولي بودن در مواقع بحراني از جمله زلزله يكي از حوزه هاي خطرساز براي ساكنان و شهروندان محسوب مي شود بنابراين توصيه ما اين است كه مردم در هنگام خريد زمين و اقدام به ساخت، حتما با شهرداري به عنوان مرجع قانوني صدور مجوز و پروانه هاي لازم هماهنگ باشند.
 
به گفته او، مصوبه صادر نشدن پروانه ساخت براي زمين هاي با متراژ كمتر از ۱۷۰ مترمربع يكي از مشكلات ديگر شهر ساوه است كه برخي از مالكان زمين هاي با متراژ پايين تر را ترغيب به ساخت و ساز غيرمجاز مي كند از اين رو در سطح استان بايد براي رفع اين مشكل و امكان صدور پروانه ساخت براي متراژهاي پايين تر از حد مذكور مساعدت شود.
 
عضو شوراي اسلامي شهر ساوه گفت: همگام با شهرداري و ساير مراجع دست اندركار يكدل و همصدا در مقابل هرگونه سوء استفاده و زمين خواري ايستادگي خواهيم كرد و اجازه نمي دهيم هركسي هر طور كه دلش بخواهد نسبت به ساخت و ساز به شيوه غيرقانوني اقدام كند.
 
وي با بيان اينكه بخش زيادي از مردم ساوه سرپناه ندارند و خانه سازي براي آنها يك ضرورت است،‌ گفت: يكي از راهكارهاي رفع اين مشكل همكاري و مساعدت اداره راه و شهرسازي و شهرداري براي تامين زمين به صورت قانوني است تا شهروندان با خيال راحت و بدون آنكه در دام سودجويان و زمين خواران بيفتند، اقدام به ساخت و ساز اصولي و مقاوم كنند.
 
مقالات ديگر:
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۳۵:۵۸ ] [ ادمين ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی